22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Faan

HD op bureaublad permantent verplaatsen

Ik heb enkele aliassen naar veelgebruikte mappen staan om m’n buroblad. Die heb ik iets meer links gezet en die blijven daar altijd staan. Maar mijn icoontje van de harde schijf verspringt telkens weer volledig naar rechts als ik heropstart. Hoe kan ik die verplaatsen en zorgen dat die daar altijd blijft staan?

Bijdrager
    Turbanus

De icon van je HD staat gewoon standaard via het systeem rechtsbovenaan op je bureaublad.

Bijdrager
    Mac-i

Je kunt de vaste plaats volgens mij uitzetten. Ga naar je bureaublad -> control-click op bureaublad -> Toon weergaveopties -> klik “Op raster” uit. Kijk nu eens of het icoontje nog steeds verspringt.

Bijdrager
    PietjePuk

Na heropstarten zal ie terug rechts staan, wen er gewoon maar aan en vergeet die windows gewoonten.

Inactief
    Anoniem

Het enige dat echt helpt is je bureaublad helemaal volgooien met files, zodat er voor je harde schijf enkel de plaats overblijft die jij leeg laat.:wink:

Bijdrager
    Faan
    ”PietjePuk”

Na heropstarten zal ie terug rechts staan, wen er gewoon maar aan en vergeet die windows gewoonten.

Heeft totaal niets met Windhoos te maken, mijn buroblad achtergrond is een foto die aand e rechterkant staat, en dus wil ik mijn iconen links zodat die niet over die foto heen gaan. Puur estetische kwestie dus. Wel bescheten dat Mac dit zo ‘opdringt’ dat het ALTIJD daar moet staan.

Bijdrager
    imathieu

Je kan het icoontje toch gewoon verwijderen als die de foto verstoort?

Bijdrager
    wout3r

Je zou hem ook gewoon helemaal niet kunnen weergeven op je bureaublad..
    Finder > Voorkeuren > Algemeen:

“Toon deze onderdelen op bureaublad:”
    - Harde schijven

Bijdrager
    Faan

Ja, niet laten tonen kan inderdaad, maar waarom moet ik dat nu doen, ik gebruik dat ook veel… gewoon verzetten had veel makkelijker geweest.

Bijdrager
    Oppie

En waarvoor -als ik vragen mag- gebruik je dat dan veel? Dan kom je eerst op root leven uit, en wat heb je daaraan? Ik begrijp de hele functie van die HD op je bureaublad namelijk niet… (ja, vroeghâ, in OS 8 of zo…).

Bijdrager
    Guido Cornet

je kunt je hd van je bureaublad halen en dan een allias op je bureaublad zetten van je hd. Die kun je dan wel op de plaats zetten waar jij hem wil hebben.

Bijdrager
    Faan

En als ik alle harde schijven niet meer laat tonen op buroblad, en ik pak bvb een dmg uit die dan zo’n virtuele schijf toont met een applicatie in. Zie ik die dan ook niet meer?

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Faan”
    ”PietjePuk”

Heeft totaal niets met Windhoos te maken, mijn buroblad achtergrond is een foto die aand e rechterkant staat, en dus wil ik mijn iconen links zodat die niet over die foto heen gaan. Puur estetische kwestie dus. Wel bescheten dat Mac dit zo ‘opdringt’ dat het ALTIJD daar moet staan.

Psst, foto openen met voorvertoning -> flip horizontaal:wink:

Bijdrager
    Faan

Ik dacht al dat iemand met die opmerking ging komen :) gaat niet, de foto is zo dat wanneer je het spiegelt, het echt opvalt…

Bijdrager
    Guido Cornet
    ”formulefan”

je kunt je hd van je bureaublad halen en dan een allias op je bureaublad zetten van je hd. Die kun je dan wel op de plaats zetten waar jij hem wil hebben.

Werkt dit?

Inactief
    Anoniem
    ”formulefan”

Werkt dit?

Yep.

Bijdrager
    Ian L
    ”Faan”

En als ik alle harde schijven niet meer laat tonen op buroblad, en ik pak bvb een dmg uit die dan zo’n virtuele schijf toont met een applicatie in. Zie ik die dan ook niet meer?

Die blijven wel verschijnen net als je cd/dvd. Alleen komen die ook aan de rechterkant.

Bijdrager
    Faan

Aha, die vallen onder cd/dvd, ok. Dat die dan rechts staan is zo erg niet, dat zijn telkens maar tijdelijke iconen…

Bijdrager
    Turbanus

Anders wel een beetje oppassen hier met onothodoxe handelingen. Hier was laatst ook iemand die z’n HD-icon helemaal kwijt was geraakt!

Bijdrager
    Faan

Wat is er onorthodox aan een optie gebruiken die Mac voorziet, nl bepaalde items niet tonen op het buroblad?

Bijdrager
    Turbanus

Ik zeg niet dat juist dat onorthodox is, maar er was hier vorige week iemand die aardig in paniek raakte omdat het icon van zijn HD op geen enkele manier meer tevoorschijn kwam. Ook niet in de finder dus. Ik ben zelf van mening dat ik er lekker vanaf blijf en het zaakje laat draaien zoals het staat. Bij mij staat in principe alleen de HD-icon op de desktop en dan draait het ook het soepelst. Veel mappen en doc’s op je desktop belast ook je geheugen en dus ook de snelheid van je machine. Elke verandering aan je basissysteem idem dito.

Bijdrager
    Faan

Ja, ok dat wel. Maar gewoon hard disk niet tonen en 4 aliassen op het buroblad zal wel geen significante invloed hebben op de performatie veronderstel ik? En als ik mijn icoon kwijt ben, kom ik dat aangehaalde topic eens doorlezen:)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.