5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Robsappeltjes

HD nu wel of niet kapot ?

Wanneer ik mijn iBook wil opstarten dan start hij de 1ste maal niet op. Ik druk dan de aan/uit knop 5 tellen in (iBook schakeld uit) en start dan weer op. Nu start hij wel op. Jeroenimo heeft me al een keer op weg geholpen maar ik ben er nog niet helemaal achter wat nu het echte probleem is.

Een week of 6 geleden had ik hetzelfde probleem, toen heb ik Panther geheel schoon geinstalleerd. Het probleem was toen ongeveer 1 week weg. Nu is het dus weer terug.

Ik kan ook een Apple Hardware Test uitvoeren, maar hoe doe ik dit?

Ik heb Panther los gekocht toen hij net uit was, 3x CD-Rom + 1x Developer CD-Rom (kortom geen DVD)

Zoeken in dit forum levert me geen vertere tips meer op……….

iBook, 600mhz, 384mb, 15gb

:apple: Robsappeltjes :apple:

Bijdrager
    Pugnax

De hardware test hoort bij een specifieke machine en wordt bij aankoop geleverd. Maakt dus geen onderdeel uit van een los OS. Was vroeger een aparte CD, staat nu inderdaad bij de installatie DVD van de computer op.

Je zult dus op zoek moeten naar een losse hardware test cd voor een iBook G3 600

Bijdrager
    Pugnax

Een andere optie zou het gebruiken van een externe firewire schijf met een kopie (met Carbon copy Cloner) van de schijf van de iBook zijn. Als je die als opstartschijf gebruikt en je hebt geen problemen, dan vrees ik het ergste voor de interne harde schijf.

Bijdrager
    Robsappeltjes

Het makkelijkste is natuurlijk om alleen de iBook mee te hoeven nemen. :wink:

Ik ga proberen zo’n hardware test ergens vandaan te toveren. En wellicht te overwegen om de HD te laten vervangen.

:apple: Robsappeltjes :apple:

Bijdrager
    Pugnax

Een externe schijf van 2,5 inch is niet zo groot en haalt zijn voeding uit de firewire poort.

Het valt te doen en is (veel) goedkoper dan het vervangen van de harde schijf.

Maar er gaat natuurlijk niets boven een iBook alleen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.