8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Nando

HD niet zichtbaar bij herinstallatie op Imac

Aanleiding van het probleem:
    mijn Imac uit 2009 wil vanuit een langdurige sluimerstand niet meer opstarten. Krijg een scherm met Kernel en Thread meldingen (zwarte balken en witte letters).

Ik heb geprobeerd vanaf de originele installatie DVD (Snow Leopard) op te starten. Met schijfhulpprogramma is de HD niet zichtbaar of het tandwieltje blijft soms hangen (meerdere keren geprobeerd). Opstarten van een andere installatie DVD OSX 10.5.6 (ook van een Imac) lukt ook niet. Overigens als ik van daaruit naar Schijfhulpprogramma ga is de HD wel zichtbaar.

Als ik ervoor kies een volledige reservekopie terug te plaatsen, dan zijn alle externe bronnen zichtbaar, maar ook dan geen HD in het venster.

Ik heb een goede backup maar kan daar op dit moment weinig mee.

De HD wissen (Erase) zou kunnen, en hem dan een andere naam geven ?

Wie weet raad?

Bijdrager
    Nando

Het opstarten van Schijfhulpprogramma vanaf originele DVD lukt overigens helemaal niet (ook niet af en toe). Wieltje blijft maar draaien en op enig moment staat alles vast.

Bijdrager
    GoeieDag

Lijkt me dat je HD Nasr de knoppen is. Al een check op de HD uitgevoerd?

Bijdrager
    SunKeeper

Als je een klein stukje vrije ruimte extern hebt, probeer dan OS X extern te installeren als test.

Als dat wel lukt en daarna nog steeds niet intern, zal inderdaad je schijf defect zijn, want dan werkt de DVD en DVD-speler wel goed.

Je kunt dan ook meteen deze draaien: http://www.volitans-software.com/smart_utility.php
    (op Snow Leopard wel daar de link ”for older versions” aanklikken)

Bijdrager
    Nando

Hoi GoeieDag,
    de HD kan ik niet controleren via Schijfhulpprogramma. De knop van “Controle” zie ik wel maar is niet te activeren. De functie “D” ingedrukt houden bij opstarten werkt m.i. uitsluitend voor nieuwere modellen.

Bijdrager
    Nando

waar moet ik Smart Utility dan installeren? Op de HD die ik niet kan benaderen?

Bijdrager
    Nando

maar het blijft vreemd dat ik via een andere route de schijf wel zichtbaar krijg ?

Bijdrager
    Nando

OPGELOST !! Heb een volledige reservecopy teruggezet op een externe schijf. Van daaruit heb ik de boel draaiend gekregen, al is het flink langzamer geworden. De interne HD is helemaal niet meer te benaderen. Hij is opgegeven na flink aantal jaren trouwe dienst.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.