6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    James T. Kirk

HD naam blijft in hoofdletters!

Heb een Newer Tech Mini Stack V2 meegenomen uit Amerika en daarin een Seagate Barracuda 400 MB/16 mb. Heb die geformatteerd en gepartitioneerd in een OSX deel (HFS+) en een FAT 32 deel (Wil compatibiliteit met Windows en Linux) Nu heb ik die FAT partitie NT Barracuda genoemd maar hoe vaak ik het ook wijzig het blijft er maar in HOOFDLETTERS staan. Hoe kan ik het nu wijzigen dat het in kleine letters blijft. Ligt dat in het feit dat ik in 1e instantie heb gepartioneerd in Windows? Helemaal wissen is geen fijne optie, i.v.m. een 120 gb aan spul wat er op staat en dan weer moet heen en weer verhuizen…Op de HFS+ partitie draait overigens mijn OSX…

Bijdrager
    qjb

Niet. FAT ondersteunt alleen maar hoofdletters voor volume namen.

Bijdrager
    James T. Kirk

In Windows heb ik echter wel degelijk een naam met HOOFD en kleine letters voor mijn FAT32 volumes (D en E partities) hoe zit dat dan?

Bijdrager
    qjb

Voor de achtergrond info:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table

En hier direct van de bron:
    http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/label.mspx?mfr=true

Halverwege staat letterlijk dat het FAT volume label maar 11 karakters lang is en alleen uppercase:
    “For FAT volumes, volume labels are stored as uppercase regardless of whether they contain lowercase letters. NTFS volume labels retain and display the case used when the label was created.”

Bijdrager
    computer space

Ook heb ik het idee dat apple zelf FAT32’s infobestanden niet volledig leest/schrijft. Volgens mij leest ie bijvoorbeeld de standaard 11 teken naam, terwijl windows ook nog ergens een uitgebreidere naam opslaat, en worden bestandnamen in veel gevallen maar tot maximaal 64 tekens goed ondersteund terwijl ze in FAT32 dacht ik zelfs 255 tekens mogen zijn.

Bijdrager
    qjb

Dit staat netjes uitgelegd in het Wikipedia artikel onder het kopje: “Long File Names (VFAT, LFNs)”

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.