5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    VideoFaber

HD kwaliteit project iMovie valt tegen, wat doe ik fout?

Ik heb een video camera die in HD kwaliteit filmt. Als ik de camera direct op mijn TV aansluit zie ik perfect HD beeld. Als ik een film bewerk met iMovie (ver. 9.0.9. (1795)) dan is de kwaliteit zichtbaar slechter. In ieder geval geen HD meer. Wat doe ik fout, ik wil n.l. graag ongeveer dezelfde kwaliteit na bewerking met iMovie. Ik finaliseer mijn project in de 1080HD modus dus dat kan het niet zijn. Ik hoop dat iemand een goede tip heeft om de kwaliteit van mijn iMovie projecten te verbeteren.

Bijdrager
    amvd65

iMovie gooit de helft van de beeld informatie weg omwille van real time rendering. We hebben dit een tijd geleden met een paar forum leden onderzocht in dit draadje: http://www.onemorething.nl/community/topic/imovie09-icm-final-cut-express/

Bijdrager
    Beech

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Ik heb dezelfde ervaring en al heel wat uitgeprobeerd. Camera (Sony Handycam HDR-PJ50V) rechtstreeks op TV geeft altijd een mooier beeld dan elke bewerking met iMovie. Ook 1080p geprobeerd (kun je niet rechtstreeks in iMovie importeren), maar geen oplossing.

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt met de nodige workarounds wel 1080 50p materiaal in iMovie importeren en bewerken. Maar het is jammer dat dat niet meteen (zonder omwegen) door iMovie ondersteund wordt.

Movies are recorded with the 1920 x 1080/60p format when the PS mode of high definition image quality (HD) is selected, and with AVCHD 1920 x 1080/60i or 1920 x 1080/24p format (HDR-CX360/CX360V/PJ30/PJ30V/ PJ50/PJ50V) when the FX or FH mode is selected. When the HQ or LP mode of high definition image quality (HD) is selected, movies are recorded with AVCHD 1440 x1080/60i format.

You can select the following high definition image quality (HD) recording mode.
    [60p Quality ] (AVC HD 28M (PS))
    [Highest Quality ] (AVC HD 24M (FX))
    [High Quality ] (AVC HD 17M (FH))
    [Standard ] (AVC HD 9M (HQ)) (the default setting)
    [Long Time ] (AVC HD 5M (LP))

Bijdrager
    TheBigZ

Ik heb een video camera die in HD kwaliteit filmt.

Welke camcorder heb je? Kun je met jouw camcorder ook in 1080 50p filmen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.