8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mrmaarten

HD kapot – Iemand een foto van een WesternDigital 120GB?

Iets blies op in mijn WD 120GB (model nummer WD1200JB). Ik sloot hem aan via een firewirekastje, ik hoorde iets springen en rook rook, en toen deed hij niks meer. Gelukkig laat de printplaat van de harde schijf zich heel gemakkelijk verwijderen (de printplaat maakt gewoon contact met de HD zelf en is makkelijk terug te plaatsen). Opengeschroefd en zag dat een onderdeel gesprongen is.

Ik ben nu op zoek naar een identieke WD zodat ik met die printplaat de data terug kan krijgen. Anders het onderdeel achterhalen om te vervangen en zo de data te recupereren. Er staan nummer op de onderdelen, maar deze is zwart uitgeslagen, zodat er niks op te zien is. Er staat 03 bij.

Hier zijn wat foto’s:

Mijn vraag is dus. Heeft iemand zo’n schijf liggen die er vanaf wilt, of een foto kan maken van het onderdeel zodat ik het kan vervangen, of weet welk onderdeel het is?

Mijn dank zal heel groot zijn!

ik krijg het plaatje niet aan de praat. Hier een URL dan:
    http://bla.mypets.ws/hd-printplaat.jpg

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    mrmaarten

wauw, dat is snel, dat zou tegek zijn. Het gaat me dus eigenlijk vooral om wat er op dat onderdeel staat dat zwart is geblakerd. Het heeft drie pootjes, dus volgens mij is het een transistor.

Maar nogmaals: tof!

De schroefjes zijn trouwens torx…

Bijdrager
    Dick de Roos

Hou ons op de hoogte of de HD zelf nog intact is!
    Meestal is dat de reden van HD problemen.
    En ik ben ook benieuwd naar de oorzaak van de rook en het geblaker!
    Succes in ieder geval!

Bijdrager
    mrmaarten

Ja ik zal uiteraard de resultaten hier melden. Ik ben al blij met de voortgang die er nu is. (Na er gisteren een WD1200JB aan m’n neus voorbij ging op eBay). Ook verrast door het electronische mankement, maar toch wel een opluchting omdat misschien nog te verhelpen is.
    Iemand op macfreak heeft idd een mechanisch defecte WD1200, hopelijk is dat meteen de goede!
    Ik hou jullie op de hoogte,

groeten,

Maarten

Bijdrager
    RobApple
    Bijdrager
    mrmaarten

Ja nee dat is een SATA model. Ik heb een IDE.

Bijdrager
    mrmaarten

De harde schijf van het macfreaklid was toch iets anders dus info is nog steeds welkom.

@johnny_cash : Als je nog bij die vriend zou kunnen kijken, graag!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.