-
Q:
HD Kapot en toch foto's redden
Op een imac funktioneert de HD niet echt goed meer.ik wil zien de foto’s van iphoto te redden. Ik kan ze niet exporteren dan krijg ik een foutmelding. Ik had alle .jpg’s via de finder opgespeurd e had gehoopt deze in een map te kunnen steken en dan ie map op een USB stick te plaatsen maar dat gaat ook nietWeet iemand een andere truuc?
Op een USB-schijf backups gemaakt?
Zo ja, pak die schijf, sluit die aan op je nieuwe Mac.
Dan zie je een map genaamd ”backups.backupd”.
Daarin staan mappen met tijdstippen en datums. Kies het best een map uit februari of maart van 2015.
Ga daarin, en achtereenvervolgens in deze mappen:
– daarin een map met naam van je Mac
– daarin een map met naam van je harde schijf (standaard ”Machintosh HD”)
– daarin een ”Gebruikers” map
– daarin een map met je eigen naam, de thuismap
– daarin een map ”Afbeeldingen”Voilà daar is je iPhoto-bibliotheek van die datum.
roosenton2 op 28 juni 2015is dat serieus?
Jouw geval komt over alsof het nu net precies is waar back-ups voor bedoeld zijn: er gaat iets mis met (bestanden op) je harde schijf, en dan kun je die uit je back-up halen om de kapotte bestanden te vervangen.
roosenton2 op 28 juni 2015Hoe moet ik dat doen dan?
Voordat je foto’s terug gaat halen, moet je zorgen dat de oorzaak van het probleem verholpen is. Als dat bijvoorbeeld is omdat je harde schijf kapot is, dan zul je de harde schijf moeten (laten) vervangen, anders heeft het weinig zin om back-ups terug te zetten als ze vanwege een kapotte schijf daarna alsnog weer onbruikbaar worden.
Meld je hier eens aan: http://www.syntra-bedrijfsopleidingen.be/opleidingen/mac-os-x
Hadden we in Nederland maar zulke betaalbare cursussen.zo zou ik ook graag oude belangrijke emails redden……Waar kan ik die vinden?
Ik heb een nieuwe imac gekocht omdat het inbouwen van een grote SSD schijf toch ook aardig in de papieren loopt( een “aanbieding” van rond de 600 Euro had ik binnen en dan 600 Euro uitgeven om nog een “oud ding” te hebben …..God weet of de rest van de hardware daarmee goed overweg kan.Dan maar even door de zure “Apple” heen bijten en weer (hopelijk) voor een paar jaar onder de pannen zijn. Een “gewone” HD daar zou dan weer moeilijk aan te komen te zijn,wie bouwt me die in ,waar weer naar toe rijden enzenz daar heb ik gewoon geen zin in
VErder kan ik me met de MAC goed redden hoor en cursussen……..Ik moet er verplicht voor mijn werk volgen en ik heb er de buik van vol
roosenton2 op 29 juni 2015ben ik nou echt zo stom???? ik vind die map niet……
Klik in de finder (bureaublad) bovenaan op “GA” terwijl je de “ALT toets” ingedrukt, dan zie je de “BIBLIOTHEEK” map. Als je deze opent zie je de “MAIL” map, open dan de “V2” map.
Veel succes!Dit is wat er in de map Bibliotheek staat…….
Application Enhancers
Application Support
Audio
Automator
Caches
CFMSupport
ColorPickers
ColorSync
Components
Composities
Contextual Menu Items
Desktop Pictures
Developer
Dictionaries
DiscRecording
Documentation
DropboxHelperTools
Extensions
Filesystems
Fonts
Fonts Disabled
Frameworks
Google
Graphics
iAntiVirus
Image Capture
Input Methods
InputManagers
Internet Plug-Ins
iTunes
Java
Keyboard Layouts
Keychains
LaunchAgents
LaunchDaemons
Logs
Modem Scripts
Mozilla
PDF Services
Perl
PreferencePanes
Preferences
Printers
PrivateFrameworks
PrivilegedHelperTools
ptpitcp.guid
Python
Qt
QuickLook
QuickTime
Receipts
Ruby
Sandbox
Screen Savers
ScriptingAdditions
Scripts
Security
Speech
Spelling
Spotlight
StartupItems
Updates
User Pictures
WebServer
Widgets@SunKeeper, de tilde werkt niet als je de home folder op een andere schijf wil benaderen. De ~ staat voor de home folder van de gebruiker die het commando uitvoert. ~/ zal dus verwijzen naar /Volumes/Macintosh\ HD/Users/gebruiker/ (even alle default namen gebruikt).
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.