12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    karinvrolijk

HD icoon is veranderd in verbrande HD

Tijdens het werken op onze G5 werd het scherm van de mac donkerder en kreeg mijn collega een systeem melding dat ze de computer moest herstarten.
    Daarna is het icoon van de harde schijf veranderd in een afbeelding met een hardeschijf die verbrand lijkt te zijn.
    Heb al gebeld met stonehouse, maar die zeggen dat het icoon alleen kan veranderen als iemand dat aanpast. Dat is hier duidelijk niet gebeurd.
    Zullen we hier te maken hebben met een echt mac virus?
    Hoe kan ik dat opsporen (heb natuurlijk geen virusscanner) en heeft iemand anders dit al eerder meegemaakt?

MacOSX 10.4.9 2 GHz PoverPC G5 (2x)

Inactief
    Anoniem

Post even een plaatje van je “verbrande harde schijf”… ben erg benieuwd.

Bijdrager
    LEXY

Wil ik ook wel zien.
    Functioneert de G5 verder OK? Dan vermoed ik een geintje van een lollige collega…

Bijdrager
    JeePee

Niet meteen aan een virus denken.:D Naar dat icoon ben ik ook wel benieuwd, misschien inderdaad iemand die iets met de G5 deed?

Wat voor ‘herstart-melding’ kreeg je? Een Kernel-panic?

Bijdrager
    n8n

• klik het HD-icoon aan, [command] + i, klik het bovenste icoontje aan in het venster (dus niet die van ‘voorvertoning’, zie plaatje)

• je ziet dan een blauwe gloed om het icoon.

• ga dan naar wijzig in de menu balk en klik ok ‘knip’

• dan heb je het originele icoon terug als het een geintje betreft

[size=9:74f9804fff]plaatje posten van het icoon doe je door een screenshot te slepen met [command] + shift + 4
    die kan je dan uploaden op o.a. http://www.tinypic.com en imageshack.us[/size:74f9804fff]

Bijdrager
    Oppie

Toch niet dit geintje hè?!

Bijdrager
    karinvrolijk

Nou jullie hebben helemaal gelijk. Het was idd een kernel panic (nooit van gehoord…)
    En door het icoon te knippen is de verbrande HD verdwenen en de oude weer terug.
    Heb wel een plaatje van geupload van de verbrande HD
    als het goed is hier te zien.
    http://tinypic.com/view.php?pic=2efug46

Wat heeft dat voor gevolgen verder zo’n kernel panic en hoe is het gekomen? Is het verder niet schadelijk? Hoef ik me nu geen zorgen meer te maken?

k

Bijdrager
    n8n
    ”karinvrolijk”

Nou jullie hebben helemaal gelijk. Het was idd een kernel panic (nooit van gehoord…)
    En door het icoon te knippen is de verbrande HD verdwenen en de oude weer terug.
    Heb wel een plaatje van geupload van de verbrande HD
    als het goed is hier te zien.
    http://tinypic.com/view.php?pic=2efug46

Wat heeft dat voor gevolgen verder zo’n kernel panic en hoe is het gekomen? Is het verder niet schadelijk? Hoef ik me nu geen zorgen meer te maken?

k

alleen als het (erg) veel voorkomt, dat zou meer dan 2 keer per maand zijn
    ik het sinds ik deze mac heb 1 keer mogen meemaken doordat mijn bejaarde macje niet blij was met een screensaver als achtergrond :P

Bijdrager
    LEXY

Ik heb ook wel eens een kernel panic, maar dat icoon heb ik nog nooit gezien.

Bijdrager
    1984

Het is wel een FireWire HD icoon…..:?

Moderator
    Poezenbeest

Cool 8) Die ga ik voor mijn eigen HD gebruiken!!!!!

Bijdrager
    LEXY

Idd waarschijnlijk gebruiken zij een anternatieve set iconen, en is dit het standaard ‘Fire’Wire icoon. Door de kernel, is het op de één of andere manier op het ‘normale’ HD icoon terecht gekomen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.