5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    janbertwedman

HD Gegevens

Beste forum leden,

Sinds Catalina staat in mijn HD schijf structuur in schijfhulp progamma een nieuwe schijf; namelijk “HD gegevens”.

Wat is dit?

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Hier hetzelfde, iemand?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

macOS staat in 10.15 op een aparte partitie van de gegevens van de gebruikers (dit is schijnbaar de norm in iOS, en vanaf nu ook in macOS) — vandaar dus twee partities op de harde schijf.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dit wordt gedaan om te vermijden dat een kwaadaardig programma je systeembestanden wijzigt. Het is dus voor de veiligheid.

Bijdrager
    lord anubis

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 11 oktober 2019 om 10:58</p>
    Dit wordt gedaan om te vermijden dat een kwaadaardig programma je systeembestanden wijzigt. Het is dus voor de veiligheid.

Het irritante is dat als je al een andere schijf gebruik voor Users je nu met een stuk ongebruikte partitie zit. Je kan ook niet bepalen wat de grootte moet zijn.

Op drie apparaten splitste het de partitie gewoon door twee gelijke delen. Nog niets geprobeerd met schijfbeheer, maar even afwachten tot na een paar updates voordat ik werkelijk iets ga doen met Catalina. Voor mij zijn Sketchup en wat andere app’s zijn belangrijker dan Catalina. Heb het wel op een andere partitie(s) staan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.