17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    BoToX

HD-FIlm komt niet op ext. harde schijf te staan.

Vraag zegt alles. Als ik een HD-Film (zowel 720p als 1080p) op mijn LaCie Porsche ext. harde schijf probeer te zetten krijg ik een foutmelding te zien.

Iemand een idee?
    Alvast bedankt

Inactief
    Anoniem

Zou je ons kunnen vertellen wat voor melding je krijgt?

Bijdrager
    BoToX

vervelende is dat ik nu even geen hd-film op mn macje heb staan dus ik kan het niet precies vertellen.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Ik gok dat je externe schijf op fat32 is geformatteerd en je hd-film dus te groot is.

Bijdrager
    k-the-ripper

FAT32 in combinatie met >4GB films ????

Bijdrager
    iPatjj

Een gok… Je schijf is FAT32 geformatteerd?
    Daar kunnen namelijk geen bestanden op van groter dan 4GB.

Edit: k-the-ripper was me voor…
    Edit 2: en Lord_spianoman ook :P

Bijdrager
    Maced.2
    ”k-the-ripper”

FAT32 in combinatie met >4GB films ????

nee dat gaat niet lukken :roll:

Bijdrager
    BoToX

uhm…
    hoe kan ik dat checken?

Bijdrager
    BoToX

ik zie het al.
    jullie hebben gelijk.

Bijdrager
    Calpa

In het info-scherm te kijken van je externe HD (als je hem aangekoppeld hebt op command + i te drukken of rechtermuisknop -> info).. dan staat het onder ‘structuur’.

Bijdrager
    BoToX

Ik heb ook nog een andere vraag. Mijn divx-films staan daar ook op. Als ik die nou via Front Row af wil kunnen spelen. Of in mijn Itunes-bieb wil zetten zonder ze op de harddisk van mn mac te moeten zetten. Kan dat wel?

Inactief
    Anoniem

alias aanmaken en die moeten in de map films staan. dan moet het lukken. Mits je externe hd schijf wel aan staat.:p

Bijdrager
    BoToX

Nee dat lukt helaas niet

Bijdrager
    k-the-ripper
    ”BoToX”

Ik heb ook nog een andere vraag. Mijn divx-films staan daar ook op. Als ik die nou via Front Row af wil kunnen spelen. Of in mijn Itunes-bieb wil zetten zonder ze op de harddisk van mn mac te moeten zetten. Kan dat wel?

Ik heb daar een iTunes plugin voor — multi-tunes.
    1 library staat op mijn Mac HD met eigenlijk alleen maar muziek en aangekochte programma’s uit de app store –> dat wordt tenminste ook in Time Machine meegenomen.
    De andere library staat op een externe HD en bevat alleen maar films en TV-series die ik stream naar de AppleTV , deze library is voor mij minder belangrijk want films kijk ik meestal toch maar 1x en kunnen dan verwijderd worden, ander voordeel is dat films behoorlijk veel ruimte innemen en daar wil ik mijn interne HD niet voor gebruiken (laat staan dat er een time machine backup van gemaakt moet worden)

Switchen tussen de library’s gaat super eenvoudig vanuit iTunes zelf — FrontRow werkt gewoon met de iTunes library die jij op dat moment in gebruik hebt – of als laatste hebt gebruikt en werkt dus prima vanaf de externe HD

Bijdrager
    BoToX

Is er echt niets aan te doen om toch zulke bestanden op de ext. harde schijf te krijgen.
    Het is wel heel vervelend.

Bijdrager
    Pieterr

Tuurlijk is daar iets aan te doen.
    Gewoon die LaCie Porsche externe schijf opnieuw formatteren naar HFS+ en klaar is Kees.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Maar wel eerst backuppen natuurlijk

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.