6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    tompoezie

HD blijft hangen tijdens kopieren

Beste,
    Ik heb 2 harde schijven in mijn Mac Pro. Wanneer ik grote bestanden wil verplaatsen van mijn OS HD naar mijn andere interne HD, dan blijft die hang op +- 144 MB. Een grote file kopieren van mijn interne HD naar mijn OS HD lukt wel zonder probleem.
    Na een poos krijg ik een error:

The Finder can’t complete the operation because some data in “Output” can’t be read or written.
    (Error code -36)

“Output” is de bronmap

Van apple site:
    -36 ioErr I/O error (bummers)

Wanneer ik Disk Utility mijn schijven laat controleren, dan vind ie geen problemen. Ook Console toont geen errors.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Mvg, Tom

Bijdrager
    Dr. Maddox

Staan de rechten van ‘output’ op een andere gebruiker misschien? Heb je wel de juiste rechten bij kleinere bestanden?

Bijdrager
    tompoezie

dank voor uw reactie.

Ik dacht eerst ook aan permissions problemen, maar aangezien hij begint te kopieren dacht ik dat dit hier niet aan kon liggen. Ik heb eens alle permissions op read& write gezet, zowel van bronbestand als van doelschijf, maar hij blijft nog altijd hangen rond 142 mb.

Wanneer ik die error code krijg, krijg ik ook een bericht dat mijn interne schijf op een foutieve wijze werd verwijderd (alsof ik een USB-stick zou uittrekken zonder die eerst naar de prullenmand te slepen).

Moderator
    unSOUND

Het klinkt alsof de schijf hardwarematig defect is, en er dus kapotte stukken zijn waar hij niks naar kan schrijven. Op het moment dat je dat dan probeert, mislukt het schrijven.

De reden dat Schijfhulpprogramma dat niet meld, is omdat die enkel kijkt of de bestanden die er moeten staan, er ook staan. En dat is het geval, dus ziet hij geen problemen.

Wat je kunt proberen, is alles van die extra schijf op een andere schijf zetten, en dan de schijf formatteren met de optie om alles te overschrijven met nullen, en dan alles weer terug zetten.

Bijdrager
    tompoezie

Ja waarschijnlijk is mijn HD naar de vaantjes. Ik heb alles gebackupped. Wanneer ik de schijf wil overschrijven door nullen krijg ik de volgende foutmelding:
    Assert: internal error or unimplemented

Het laatste dat ik probeer is de harde schijf in een ander slot in te pluggen.

Bijdrager
    tompoezie

In een ander slot krijg ik dezelfde foutmelding. Harde schijf ligt al in de vuilbak

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.