6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Floris

HD beschadigd?

Hallo allemaal,

* Ik controleerde laatst mijn harde schijf met schijfhulpprogramma en ik kreeg deze melding:

[IMG]http://i65.photobucket.com/albums/h203/drakemaster/Schermafbeelding2012-01-11om020306.png[/IMG]

Moet ik dit ook serieus nemen?

Ik heb Lion op mijn macbook pro (early 2008), maar ik heb daar geen cd van, en van snow leopard ook niet, alleen van leopard dat erop zat toen ik hem kocht. hoe moet ik dit nu doen?

* Verder nog iets anders, af en toe hoor ik een tikkend geluid ter hoogte van de getallen 7 en 8 op mijn toetsenbord als ik het goed heb. Het lijkt wel alsof de ventilator vastloopt of tegen iets aan tikt. Kan iemand mij hier bij helpen?

Bij voorbaat dank,

Floris

Bijdrager
    App69

Als ik me niet vergis is dat tikkend geluid een gekend ‘probleem’ bij Apple-gebruikers.
    Hoor ’t ook vaak (MacBook mid 2007), maar ’t stoort me niet echt. Is waarschijnlijk de HD die je hoort.

Voor Lion opnieuw te installeren heb je niet echt de cd nodig.
    Opstarten met alt ingedrukt houden. En dan heb je de mogelijkheid om van een recovery Lion opnieuw te installeren.

Bijdrager
    websania

Zoals App69 zegt; opstarten met Alt-toets ingedrukt. Dan kun je kiezen voor de recovery-Lion partitie en van daaruit kun je het schijfherstelprogramma starten en de schijf herstellen. Heb dit zelf vorige week ook aan de hand gehad en op deze manier succesvol verholpen.

Bijdrager
    queenfan

Inderdaad gewoon de Alt knop ingedrukt houden tijden herstart en kom je in de herstelmodus, ga dan de schijfcontrole weer uitvoeren via schijfhulpprogramma.

Alles wordt dan hersteld en kan je na herstart gewoon weer verder.

Bijdrager
    banditbiker

Maak als eerste ZO SNEL MOGELIJK een backup!!!

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik zou ermee naar de winkel gaan. De mijne deed dit ook en die ging kapot net buiten het jaar na aankoop met het bekende gevolg: discussies over garantie enz.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.