14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

HD beschadigd

Bij schijfcontrole in schijfhulpprogramma kreeg ik de volgende melding
    Controleer schijf
    ongeldig aantal bestanden op volume
    Het moet zijn 1475034 ipv 1475080
    ongeldig aantal volumedirectories
    moet zijn 287411ipv 287365
    het volume Macintosh HD is beschadigd
    Fout: deze schijf moet worden hersteld
    Start de computer op van een andere schijf en gebruik vervolgens schijfhulpprogramma om deze schijf te herstellen

Ik heb heel regelmatig op een externe schijf backups gemaakt maar hoe moet ik nu verder?Opstarten vanaf die externe schijf?hoe doe je dat?
    Of zo”n backup van een tijdje geleden terugzetten in de hoop dat er toen die fout(en) nog niet inzaten?Maar hoe zet je zo’n backup terug?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

“gewoon” een oude backup er op zetten heeft geen zin?De computer doet het gewoon alleen wilde vanmorgen Transmission niet opstarten en toen dacht ik dat het misschien via dat EHBO bij schijfhulpprogramma op te lossen zou zijn (ik gebruik 10.6.8)

Bijdrager
    iMad

Opstarten DVD (zat bij je Mac) en dan Schijfhulpprogramma gebruiken om schijf te herstellen.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ja dat heb ik gedaan.(opstart DVD erin)…..”kan niet herstellen”……maar er is mee te leven al is het wel raar
    Geen andere methode?Ik heb backups……..alles eraf gooien en dan?

Bijdrager
    hasseltse huzaar

het zou kunnen zijn…..gisteren kwam er weer zo’n adobe flash toestand die verouderd zou zijn…kon dan geen YT filpjes meer afspelen dus toch maar weer laten verleiden tot het updaten ervan………..ZZou het daar aan kunnen liggen?en zo ja Zou het dan ogelost kunnen zijn met een backup van een dag of drie geleden erop zetten?

Bijdrager
    iMad

Ja dan kan je via DVD opstarten, leeg maken schijf via Schijfhulpprogramma en daarna opnieuw installeren, alles van de DVD.
    Daarna kan je data terugzetten.

Bijdrager
    basiel

Als je schijf kapot is kan je maar 1 ding doen en dat is er een nieuwe insteken. Trouwens misschien goed moment om er ssd in te steken.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Welk systeem staat er op je computer? Want als het 10.10 is, dan moet ligt het waarschijnlijk aan FileVault.
    Oplossing:
    FileVault uitzetten (duurt een klein uurtje).
    Herstarten met CMD+R.
    Schijf herstellen.
    FileVault terug aanzetten.

Zolang Apple bij HFS+ blijft, is datacorruptie iets dat onvermijdelijk is.
    ZFS+ is de oplossing, maar dat is blijkbaar niet sexy genoeg om te implementeren in OSX. Hopelijk komt het er nog eens van. Wie weet in 10.11?
    Ondertussen kan je niet veel anders doen dan regelmatig je schijf te controleren en eventueel te herstellen.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

10.6.8 draait er op. Alles doet het gewoon maar bij schijfhulp EHBO krijg ik die meldingen

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Geen filevault aanstaan?

Back-Up terugzetten doe je op dezelfde manier zoals je je schijf herstelt. CMD+R en dan kiezen: zet Time Machine Back-Up terug.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

waar vind ik filevault?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Systeemvoorkeuren>beveiliging.

Bijdrager
    iMad

Als je niet weet waar het staat, heb je het ook niet gebruikt, dus Filevault is niet het probleem.
    Het systeem is zodanig beschadigd, dat het zichzelf niet kan repareren, dat wil niet zeggen dat je HDD kapot is.

Opstarten van DVD, kies SchijfHulpProgramma en wis de schijf.
    Dan SchijfHulpProgramma sluiten en opnieuw installeren, daarna Back-up terug zetten.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.