10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

HD afspelen op macbook

Dag OMT-ers,

ik heb een film met de resolutie 1920×1080, maar als ik die op mijn macbook White af wil spelen schokt ie heel erg… mijn macbook heeft een 2,16 GHz processor en 1 GB werkgeheugen. kan ik gewoon meer werkgeheugen erin doen en dan loopt de film wel soepel ?

Gr, victor

Bijdrager
    Calpa

Waarmee speel je hem af?

Ik ben er onlangs achter gekomen dat het ontzettend af kan hangen van het gebruikte programma; waar VLC soms nogal schokte met 1080 HD films, deden programma’s zoals PLEX of XBMC het zonder hakken of stoten.

..alleen jammer dat ik PLEX verder een onbruikbaar rotprogramma vind.. ik wil helemaal geen ‘media center’ achtig gedoe.. dus als iemand nog een ander programma heeft?

Bijdrager
    victor93
    ”PascalPas”

Waarmee speel je hem af?

Ik ben er onlangs achter gekomen dat het ontzettend af kan hangen van het gebruikte programma; waar VLC soms nogal schokte met 1080 HD films, deden programma’s zoals PLEX of XBMC het zonder hakken of stoten.

..alleen jammer dat ik PLEX verder een onbruikbaar rotprogramma vind.. ik wil helemaal geen ‘media center’ achtig gedoe.. dus als iemand nog een ander programma heeft?

PLEX ondersteund *.wmv niet maar ik ga die XBMC ff proberen

Bijdrager
    wwgnr

even wat anders, een MBW scherm ondersteunt toch geen full hd (1920 x 1080). Hij kan toch maar max 1280 x 800 aan. Misschien lukt het wel op een extern scherm, maar niet gewoon omdat ie niks kan met de overige pixels? Ik roep maar wat hoor, laat het vooral weten als ik ongelijk heb

Bijdrager
    victor93
    ”wwgnr”

even wat anders, een MBW scherm ondersteunt toch geen full hd (1920 x 1080). Hij kan toch maar max 1280 x 800 aan. Misschien lukt het wel op een extern scherm, maar niet gewoon omdat ie niks kan met de overige pixels? Ik roep maar wat hoor, laat het vooral weten als ik ongelijk heb

zoiets zat ik zelf ook al te denken… daarom heb ik het hier op OMT gevraagd :P:P

Bijdrager
    Calpa

Ja ok; het heeft natuurlijk niet veel zin om het af te spelen op dat kleine 13,3 inch schermpje, ikzelf heb daar een extern full HD scherm voor.

Op het MacBook scherm is 720 voldoende.

Bijdrager
    victor93

dat was ook de bedoeling :P… XBMC speelt het perfect af, maar ik hoor alleen geen geluid

Bijdrager
    Mac-@

Even in de settings kijken of hij niet op digitale of analoge doorgifte staat.

Bijdrager
    victor93
    ”Mac-@”

Even in de settings kijken of hij niet op digitale of analoge doorgifte staat.

gedaan maar krijg nog steeds geen geluid

Bijdrager
    Mac-@

Hmm, vreemd, ik kan je dan zo snel niet van advies voorzien…. :?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.