9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    njdewit

HD activity hell?

Hola, de HD in mijn iBook geraakt na 15 minuten behoorlijk warm, wanneer het OS praktisch *niets* staat te doen (10.4.8). Dit lijkt me niet normaal, dus ik vermoed dat OSX achter mijn rug om vanalles uit aan het spoken is.

Iemand enig idee?

Bijdrager
    n8n

je hebt ‘m iet op je bed liggen waardoor de koelsleuven ‘verstopt’ zitten? Je zou niet de 1e zijn die zo een laptop om zeep helpt

Bijdrager
    iljitsch

Met de Activity Monitor (ugh, alweer vergeten hoe die in de Nederlandse versie heet!) kan je zien hoeveel er van/naar je harddisk gaat met een leuk grafiekje.

Bijdrager
    njdewit
    ”i,N8N”

je hebt ‘m iet op je bed liggen waardoor de koelsleuven ‘verstopt’ zitten? Je zou niet de 1e zijn die zo een laptop om zeep helpt

Hij staat gewoon op m’n bureau thank you.

Bijdrager
    njdewit
    ”iljitsch”

Met de Activity Monitor (ugh, alweer vergeten hoe die in de Nederlandse versie heet!) kan je zien hoeveel er van/naar je harddisk gaat met een leuk grafiekje.

Er is inderdaad aktiviteit, ik vraag me echter af waarom:)

Bijdrager
    J.
    ”i,N8N”

oei ik doet dat constant :s. ik wist niet dat het kwaad kon. Maar kan de warmte dan nog ni altijd langs de bovenkant ontsnappen?

Bijdrager
    PietjePuk

Een iBook koelt anders, bij oa een MBP mag het best.

Bijdrager
    njdewit

Voorzover ik kan zien zitten de koeling outlets van dat ding achter (bij de hinge) en naast de HD? De enige reden waarom het niet goed is om je iBook (danwel MacBook afaik) is dat er geen warmte afgegeven kan worden aan het materiaal waar het ding op rust.

Bijdrager
    Juch

welke programma’s staan er aan dan? Je HDs zouden namelijk niet zomaar aangesproken moeten worden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.