8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Benno1

Hd aansluiten receiver

Hallo,

Ik heb een aantal vragen die ik graag aan jullie wil voorleggen en ik hoop dat jullie mij hier mee willen helpen

Voor de beeldvorming:
    Ik heb sinds korte tijd de Sr 7005 en de blu ray ud 5005 in huis en deze via hdmi verbonden. De Sr en Ud zijn met een ethernetkabel verbonden aan een time capsule( voor onder ander firmware update,s en internetradio) Mijn tv signaal gaat via mijn humax 5050c via de Sr 7005 naar mijn tv.

Nu mijn vragen. ik wil via mijn computer(macbook pro 2010) films downloaden en foto’s en dergelijke op een nog te kopen externe arde schijf zetten en afspelen op mijn tv. Op dit moment gebruik ik ook airplay en gaat super( via mac,iphone en ipad)

1.Nu zit er zowel in de ud5005 als de Sr 7005 een mediaplayer dus welke zal ik gebruiken?
    2.Hoe sluit ik de exerne hd aan en waar moet ik opletten?
    3.De externe hd aansluiten via usb of kan ik volstaan met het aansluiten op mijn netwerk( is dat dan DLNA?)
    4.Welke hard disk kunnen jullie mij adviseren( min 1 gig ruimte)

Maw wat kunnen jullie mij het beste adviseren?
    Alvast hartelijk dank voor het beantwoorden van mijn vragen.Met vriendeljke groeten, Benno

Bijdrager
    Benno1

Oja blu ray en receiver zijn van het merk marantz

Bijdrager
    Pieterr

Er is diverse software te vinden om een UPnP AV Media Server te draaien op je Mac. Daarmee kan je DLNA Blu-ray speler omgaan. De films worden dan gestreamd van je MacBook naar je Blu-ray speler.

Een voorbeeld: http://www.yazsoft.com/products/playback/

Bijdrager
    Pieterr

Een andere optie (die Karel Willem je vroeger of later gaat vertellen :wink:) is om een AppleTV te kopen, en de films via je iPad naar de AppleTV te streamen.

Bijdrager
    Pieterr

Wat de harde schijf betreft: je kunt voor een USB schijf kiezen die je direct aan je MacBook of je TC hangt, of je kunt voor een netwerkschijf kiezen die je op je TC kunt aansluiten.

USB schijven zijn erg goedkoop tegenwoordig (circa €80 voor 2TB).

Bijdrager
    Benno1

Hoi Pieter,

Alvast enorm bedankt voor je reactie’s

Zoals je waarschijnlijk al vermoed ben ik geen digibeet. Met je tips kan ik wat mee. Wat ik eigenlijk wil is dat ik films en dergelijk download op mijn mac en dan opsla op mijn externe harde schijf om vervolgens af te kunnen spelen via de mediaplayer welke zowel in de blu ray alsmede de receiver aanwezig is. Kan ik dat allemaal via het netwerk of wordt het dan allemaal erg traag?

Bijdrager
    Benno1

Wat is in mijn situatie beter een externe hard disk of een netwerkschijf. Wat zijn de voor en nadelen. Help kom er niet uit!

Bijdrager
    KarelWillem
    Pieterr op 22 maart 2011

Een andere optie (die Karel Willem je vroeger of later gaat vertellen :wink:) is om een AppleTV te kopen, en de films via je iPad naar de AppleTV te streamen.

Er zijn bij topic-starter al twee media-players in huis, waar ik niets van af weet.
    Dus ik houd mijn mond nog even.:wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.