9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jelle Ages

HD aan Airport Extreme niet goed te bereiken

Wij hebben thuis een 1,5 TB HD aangesloten op onze AirPort extreme, om zo over het netwerk time machine te gebruiken. Nu staat de HD wel onder gedeeld, maar niet onder apparaten waardoor het niet mogelijk is deze te configureren als time machine HD.
    Heeft iemand een oplossing?
    Alvast bedankt,

Jelle

Bijdrager
    Hailstorm

Gaat niet werken. Apple ondersteunt geen AirDisk als schijf voor Time Machine.

Er zijn een paar ‘hacks’, maar daar moet je maar even naar zoeken.

Bijdrager
    iFredo

Wat een onzin, dat werkt perfect!!

Bij mij was de truc om eerst de schijf (partitie) een keer te mounten, pas daarna werd deze zichtbaar in Time Machine preferences. Schijf staat overigens onder “Gedeeld” in de Finder.

Kleine tip: beveilig de disk niet met een wachtwoord, dan kan Time Machine er soms niet bij en je krijgt hier alleen maar een “backup delayed” melding van.

Bijdrager
    Pieterr

Deze vraag komt regelmatig langs. Ik raad je aan eerst eens rustig door te lezen wat er al op dit forum over is geschreven.

Bijdrager
    Hailstorm
    ”iFredo”

Bij mij was de truc om eerst de schijf (partitie) een keer te mounten, pas daarna werd deze zichtbaar in Time Machine preferences. Schijf staat overigens onder “Gedeeld” in de Finder.

Kleine tip: beveilig de disk niet met een wachtwoord, dan kan Time Machine er soms niet bij en je krijgt hier alleen maar een “backup delayed” melding van.

Niks onzin. Zoals ik zei werkt het middels een hack, hetgeen jij bevestigt. Het is nogmaals heel simpel: Apple ondersteunt geen AirDisk als Time Machine.

Bijdrager
    Steph
    ”Hailstorm”
    ”iFredo”

Niks onzin. Zoals ik zei werkt het middels een hack, hetgeen jij bevestigt. Het is nogmaals heel simpel: Apple ondersteunt geen AirDisk als Time Machine.

Jawel hoor, tegenwoordig wel. Ik zag zonder enige hack mijn Airdiks met het configureren van me TimeMachine.

Bijdrager
    Hailstorm
    ”Sephone”

Jawel hoor, tegenwoordig wel. Ik zag zonder enige hack mijn Airdiks met het configureren van me TimeMachine.

… Het werkt bij een klein deel van de gebruikers (met bepaalde instellingen), maar nogmaals: Apple ONDERSTEUNT geen AirDisk als Time Machine.

Bijdrager
    iFredo

Hoezo met bepaalde instellingen? Ik heb geen hack geĂ¯nstalleerd, mijn Airport Extreme (late 2008) werkt zo uit de doos met een MyBook als backup schijf.

Dat Apple het niet ondersteunt is een ander verhaal. Maar het werkt al sinds de update van maart 2008.

Bijdrager
    Hailstorm

Om het werkend te krijgen kun je bijvoorbeeld geen accounts aanmaken op de AirDisk (wat voor veel mensen al reden genoeg is om niet verder te gaan).

Dat het zonder bovenstaande instellingen werkt is bekend, echter moet je niet verwachten dat je support krijgt als het onverhoops opeens niet meer zo soepel loopt. Daarnaast kan deze ‘extra functie’ in een toekomstige firmware-update net zo snel verdwijnen als deze is verschenen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.