5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomas K

hbogo.nl werkt niet in chrome!

Beste OMTers

Ik krijg nu al twee dagen de melding op 2 macs dat chrome verouderd is als ik hbogo.nl open. Ik heb toch echt updates geinstalleerd, ook nieuwe silverlight. Ik kan er nergens iets over vinden, dus ik lijkt de enige te zijn:P
    Ik vind het wel verdacht dat ik het dus op mn twee macs krijg.
    Safari werkt overigens wel, maar ik gebruik de chromecast, dus vandaar.

iemand ideeen?

thanks!

Bijdrager
    wouter57

Bij mij hetzelfde liedje. Via Windows (parallels) werkt het wel met Chrome.

Bijdrager
    Tomas K

Niemand een idee?

Bijdrager
    Shmoo

Wat denk je van even contact opnemen met HBO, dit zijn dingen die alleen beheerders kunnen oplossen daar kun jij weinig aan doen.

Of je moet al een oudere versie van Chrome installeren maar of dat de juiste manier van werken is …. ?

Moderator
    Night

Er is een heel eenvoudig trucje:

Installer deze Chrome plugin (in Chrome welteverstaan) en kies voor Chrome (windows). Dan werkt hbogo.nl wel. Door de User Agent aan te passen laat je de site denken dat ie met een andere browser te maken heeft. Ik heb overigens ook de Safari User Agent geprobeerd (en zelfs handmatig aangepast naar de 10.8 of 10.10 versie) maar dit bleef zonder resultaat. Kennelijk worden er ook specifieke Chrome functies gedetecteerd. Door de Windows Chrome User Agent te gebruiken wordt dit dus ondervangen. En met succes:-)

Blijft er één probleem over: Chrome for Mac ondersteund geen Silverlight.:-( Dus afspelen is een probleem.

Dat terzijde: Zorg er wel voor dat je geen AdBlock extensies actief hebt staan. Anders werkt het zelfs in Safari niet:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.