One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » hashtag en andere speciale toetsen op logitech K380

hashtag en andere speciale toetsen op logitech K380

Profielfoto van Johnyw

Johnyw op 14 juni 2017 #

Ik heb me een K380 klavier aangeschaft, een qwerty,  vooral omdat dit veel makkelijker werkt met photoshop.
En dat is ook heel snel gebleken, in zoverre ben ik tevreden.

Waar ik wel geen oplossing voor vind is hoe ik de hashtag key kan bereiken . Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik vind het niet.
Mijn input staat op Dutch ( ha ja, iets tussen aanhalingstekens plaatsen lukt ook niet ) , ook reeds geprobeerd met British, maar nada !

Bepaalde toetsen hebben de symbolen ervan, maar ik kom er niet bij , en das vervelend want de hashtag toets gebruik ik veel (sociale media)

Wie weet er een oplossing aub?

Johny

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 14 juni 2017 #

Je hebt een heleboel mogelijkheden; je moet het keyboard instellen voor het te gebruiken OS en daarna kun je de Alt-Gr functietoetsen gebruiken voor de speciale tekens:

https://www.logitech.com/nl-nl/manuals/k380-setup-guide

Profielfoto van Johnyw

Johnyw op 14 juni 2017 #

ik heb mijn klavier ingesteld voor OS X, maar die alt-gro toet dient alleen voor speciale tekens bij Windows, bij mij doen die niks !
en inderdaad ik heb ook gemerkt dat de afbeeldingen verschillen, meer ik heb zeker een K380 .

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 14 juni 2017 #

Eén van die zes modifier keys links en rechts van de spatiebalk (wellicht in combinatie met de shift) zou dat toch voor elkaar moeten krijgen….

Profielfoto van Johnyw

Johnyw op 15 juni 2017 #

ja, dat dacht ik dus ook, maar in de praktijk blijkt dat, op een mac, en met mijn instellingen, niet zo te zijn…
ik heb ondertussen de # wel gevonden, die zit onder de schift-3 …
nu nog zoeken naar het euro symbool en de aanhalings tekens   pfffff

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke 6 maanden geleden #

Johnyw op 15 juni 2017

ik heb ondertussen de # wel gevonden, die zit onder de schift-3 …

Ja, dat is normaal op een Nederlands toetsenbord.

Johnyw op 15 juni 2017

nu nog zoeken naar het euro symbool en de aanhalings tekens   pfffff

Dit is de layout die in Nederland gebruikelijk is:

Waarbij het euroteken op een Mac zit onder ⌥2 (dat zeg ik omdat dit niet in de afbeelding staat).

Zet je je computer op de échte Nederlandse layout, dan is het toetsenbord zo ingedeeld:

… maar dat gebruikt volgens mij al zeker 25 jaar niemand meer. „Nederlandse” QWERTY-toetsenborden zijn in de praktijk allemaal VS-Internationaal zoals op de eerste afbeelding hierboven.

(Bron afbeeldingen: Wikipedia)

Nog handiger is om de toetsenbordweergave op je computer aan te zetten, dan zie je op het scherm precies welke toets wat doet.

Profielfoto van Johnyw

Johnyw 6 maanden geleden #

bedankt, ben weer een stapje dichter bij het normale gebruik, alhoewel het niet allemaal klopt zoals men zou verwachten….

Profielfoto van Night

Night [moderator] 6 maanden geleden #

€ = Shift + option + 2
’ = Shift + option + ]
” = Shift + option + [
‘ = Option + ]
“ = Option + [

Profielfoto van Johnyw

Johnyw 6 maanden geleden #

thanks iedereen. Nu nog gewoon worden;)

En ik heb een voorlopige oplossing (ik weet, het is geen zicht, belachelijk zelfs , maar het bespaart me wel tijd…)

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 16 juni 2017 #

Opletten dat je op het goede toetsenbord typt, is mijn ervaring met zo’n opstelling:)

Over dit topic

Gestart op 14 juni 2017 door Johnyw

Laatste reactie door Jakko Westerbeke

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?