30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    Grupello

HASH teken op MacBookPro

Waar vind ik dat ?
    Dank voor antwoord.

Bijdrager
    Moofnor

Je bedoelt het ‘hekje’ # ?
    dat is bij mij gewoon shift-3

Bijdrager
    Yaris

Je bedoelt het dubbel kruis: #.

Bijdrager
    Grupello

Ja…
    shift-3
    – wat betekent dit ?

Bijdrager
    Chorro

Shift ingedrukt houden en dan op de 3 drukken, dat geldt ook voor het apenstaartje e.d. (maar bij @ is het de 2 i.p.v. de 3)

Bijdrager
    Moofnor

bij mij op het toetsenbord staat de hashtag op dezelfde toets als de 3, dit betekend dus dat je eerst shift moet indrukken en dan 3 om een # te krijgen.

edit: ps, als er een £ boven de 3 staat moet de combinatie van alt en 3 uitkomst bieden

Bijdrager
    Grupello

Dat hier is dus niet, we zijn waarschijnlijk iets over ’t hoofd aan ’t zien…
    Ik druk shift en 3 en er verschijnt… 3

Bijdrager
    Chorro

Probeer de shift aan de andere kant van het toetsenbord eens, misschien is de shift die je nu gebruik wel defect. Of kun je er wel hoofdletters mee typen?

Bijdrager
    Grupello

Shift zowel links als rechts geven een hoofdletter
    AA
    We spreken hier wel over een MacBook Pro

Bijdrager
    Moofnor

probeer de alt-toets eens samen met 3?

Bijdrager
    Hansi2124

Welke MBP? Welk jaar?

Bijdrager
    Chorro

Dat maakt niet zoveel uit of het een Macbook Pro is of een andere Apple :sarcastic:. Hier overigens ook een Macbook Pro.

Kun je @ wel?

Ik denk dat het dan een instelling is, maar daar heb ik niet heel veel kaas van gegeten.

Bijdrager
    JaNiintendo

Of belangrijker: Welk toetsenbord of toetsenbord indeling heb je?

Bijdrager
    Chorro

Dat is inderdaad wel van belang!

Bijdrager
    Moofnor

Op qwerty zou shift+3 moeten voldoen
    En op azerty alt+3

En anders klopt er iets niet^^

Bijdrager
    mowat

Ik meen uit vroegere topics te weten dat Grupello een azerty heeft en dan is het op een iMac shift indrukken en dan @ , dus dan heb je #####.
    Ik weet niet of dat op een macbook hetzelfde is.

Bijdrager
    Grupello

Gevonden : “t is shift + @ dat wordt dan #
    Was weeral het verschil tussen querty en azerty klavier.
    Ouder worden… wordt volgende week 60 en ben nog maar pas overgeschakeld naar Apple “all inclusive”…

Bijdrager
    Hansi2124

qwerty zijn de eerste letters op een Nederlands toetsenbord
    azerty zijn de eerste letters op een Belgisch toetsenbord

Alvast gefeliciteerd!

Bijdrager
    1984

Shift +3= # (bij mij) Tip: ga naar systeemvoorkeuren > toetsenbord > en ziet een vinkje bij

Bijdrager
    Grupello
    Hansi2124 op 31 maart 2011

qwerty zijn de eerste letters op een Nederlands toetsenbord

azerty zijn de eerste letters op een Belgisch toetsenbord

Alvast gefeliciteerd!

Is het mathematisch zeker dat heel Nederland met een querty klavier werkt ?

Bijdrager
    Chorro

In Nederland is inderdaad een QWERTY toetsenbord gebruikelijk, ik durf te zeggen dat zeker 80% in Nederland werkt met QWERTY. Misschien zelfs meer dan 80%.

Bijdrager
    mowat

Grupello : ik heb hier even een samenvatting van alles op een gewoon azertyklavier.

/uploads/community/3589c04451b152b27c725651ff93904404e90716_0.jpg

Het is natuurlijk beter dat je die tekens zelf uitzoekt met de toetsenbordweergave. Dan kan je alle tekens die mogelijk zijn op je toetsenbord oproepen en eventueel de meest gebruikte noteren.

Bijdrager
    mowat

er mankeert nog een bladzijde zie ik :

Bijdrager
    Grupello
    1984 op 31 maart 2011

Shift +3= # (bij mij) Tip: ga naar systeemvoorkeuren > toetsenbord > en ziet een vinkje bij

Is inderdaad een goede tip !

Bijdrager
    michelvdb
    Chorro op 31 maart 2011

In Nederland is inderdaad een QWERTY toetsenbord gebruikelijk, ik durf te zeggen dat zeker 80% in Nederland werkt met QWERTY. Misschien zelfs meer dan 80%.

80% of meer werkt met… of gebruikt een…?:razz:

Bijdrager
    Yost
    Chorro op 31 maart 2011

Ik denk dat meer dan 98% met een QWERTY-toetsenbord werkt. Qwerty is namelijk de standaard in Nederland. Als je met een Azerty-toetsenbord wilt werken, dan ben je waarschijnlijk een ingevlogen Belg of Fransman. No offense!

Volgens mij worden Mac’s in Nederland standaard uitgerust met een Qwerty International toetsenbord. Er is ook een echte Nederlandse toetsenbord indeling, maar die heb ik sinds het verdwijnen van typemachines en IBM-terminals eigenlijk niet meer gezien. Op een toetsenbord met Nederlandse indeling zitten de speciale symbolen anders verdeeld en is het makkelijker om letters met accenten te maken.

Bijdrager
    mowat

@Yost
    Misschien werken er in Nederland wel meer dan wat “ingevlogen Belgen of Fransen” ( als je daar tenminste inwijkelingen mee bedoeld) op een azerty.
    Ik heb namelijk vele jaren in Nederland gewerkt voor een Nederlands bedrijf. En zoals in veel bdrijven in het zuiden van Nederland (Zeeland -Noord Brabant – Limburg) werkten daar ook heel veel Belgen. Bij het bdrijf had men zowat de helft Azerty’s en de helft Qwerty’s. Ik had veel kontakten met andere bedrijven in de omgeving en ook daar waren er veel bij die een aantal azerty’s hadden voor de Belgische werknemers.

Bijdrager
    prullenbak

Ik werk al jaren met dvorak:P Die hadden jullie nog niet meegerekend zeker?;)

Bijdrager
    Yost

O ja, lachen. En heeft er iemand nog een verbouwde Velotype aan z’n Mac hangen? ;-)

Bijdrager
    Little Idiot

” in het zuiden van Nederland (Zeeland -Noord Brabant – Limburg)” – “reserve Belgen”:grin:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.