2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    stevenv

Harman SoundSticks knallen hard bij ontwaken en opstarten

Kort na de aanschaf van mijn Intel iMac kocht ik de Harman/Kardon SoundSticks II en ben erg tevreden met het geluid. Kan ook niet veel slechter dan de ingebouwde speakers van Apple…
    Er gebeuren echter twee vreemde zaken: 1) Bij het ontwaken uit de sluimerstand komen er twee harde knallen uit de sticks. Als ik vantevoren het volume op 0 zet, zijn de knallen ook zachter.
    2) Bij het opstarten is het volume altijd op stand 7, ook als ik bij het voorafgaand uitzetten het volume omlaag ‘gedraaid’ heb. Als de sticks al aan staan, hoor je ook die harden tikken/knallen. De remedie is om eerst de iMac aan te zetten en daarna de sticks, maar ik vraag mij af of anderen hier ook last van hebben.

Bijdrager
    LEXY

In plaats van volume omlaag draaien kun je het beter helemaal ‘muten'(F3 toets)
    Overigens hoor ik ook tikjes uit de ingebouwde speakers komen bij opstarten, ook met een aangesloten koptelefoon. Kan me voorstellen dat met die harde soundsticks en subwoofer dit tot behoorlijke knallen kan groeien. Zou niet horen en is een schoonheidsfoutje van de Mac en trouwens van de meeste computers. Eigenlijk zou er een smoorspoel op de uitgang gesoldeerd moeten zijn.
    Ik denk dat er niet zoveel aan te doen is, afgezien van de truc die je zelf al aangaf. Als het echt heel harde knallen zijn is het wel aan te raden om jouw truc toe te passen om je speakers te sparen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.