13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Harman Kardon Soundsticks II blauw LED-lampje

Ik ben al enige tijd in het bezit van de Harman Kardon Soundsticks II. Deze set bevalt me uitstekend en heeft maar één nadeel: het blauwe LED-lampje. Aangezien ik mijn bureau in mijn (slaap)kamer heb staan is het blauwe licht best hinderlijk. Is het mogelijk (zo ja, hoe?) om dit lampje uit de subwoofer te halen? Een bijzondere functie heeft het niet aangezien het enkel aangeeft of hij aan of uit staat.

Bijdrager
    Snurpy

Ik denk dat je die kap er af moet schroeven en dan toch maar ff een tik tegen het lampje moet geven, of in het beste geval hem er uit trekken.

Inactief
    Anoniem

Probleem is: hoe gaat die kap eraf? :innocent:
    Aan de onderkant van de subwoofer zitten vier schroeven, maar dan kom je bij de ‘printplaat’. Een laag erboven zit de LED-lamp. Enig idee hoe ik de kap eraf kan halen?

Bijdrager
    Denize

Wat ik heb gedaan met deze set is:

de stekker gewoon in zo’n stekkerdoos steken die je uit kan zetten! dan kan je snachts voor het slapen de set uit zetten, heb je dus geen last van het lichtje, hoef je hem niet open te maken en je spaart nog stroom uit ook (A)

Bijdrager
    Venerabilis

Ik heb de eerste versie, die kan je open krijgen door aan de onderkant van de pootjes met een tangetje(of iets duns) de plastic plugies te verwijderen die er voor zorgen dat je niet bij de schroeven kan komen.. daarna gewoon open schroeven..

PAS WEL OP!!!.. die plasticjes deuken/breken vrij snel!!

Edit:
    Volgens mij zaten er eerst nog rubberen nopjes om de plasticjes heen… die eerst weghalen.. dan het harde plastic dat de schroeven blokkeerd eruit trekken.

Nadat de schroeven los zijn kan je de kap een paar graden draaien en er dan af halen.

Verder heb ik niet gekeken naar hoe je het blauwe licht uit kon krijgen..(vond het altijd wel mooi, tot dat de sticks het begaven en het puur uit nieuwsgierigheid heb opengemaakt om te kijken of ik er een alleen staande subwoofer van kon maken)

Bijdrager
    MichMich

Hou er rekening mee dat de betreffende led ook een ‘diode functie’ kan hebben. Als je hem er uit haalt is de kans dus wel degelijk aanwezig dat hij het niet meer (goed) doet…

Oplossing van “Denize” lijkt me beter….

Inactief
    Anoniem

Dank voor jullie reacties! Ik was er inderdaad al achter dat de ‘plasticjes’ in de pootjes verwijderd moeten worden. Dit lukte me tot op heden niet omdat ze erg straks vastzitten. Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze vrij snel deuken/breken, plastic blijft kwetsbaar.

De opmerking van MichMich ben ik ook blij mee, ik had zelf niet gedacht aan een ‘diode-functie’. Morgen eens proberen de kap voorzichtig eraf te schroeven. Vervolgens plak ik over de LED-lamp een paar stukjes tape. Dat zal het blauwe licht goed tegenhouden en ik loop niet het risico dat ik deze mooie set sloop.

Moderator
    Night

Moet je ‘m daarvoor openmaken? Is het niet mooier een rond dekkend stickertje over de buitenzijde te plakken? Safety first zou ik denken.

Bijdrager
    macpro

Gaat niet. De LED zit in de behuizing en die is doorzichtig.
    Dan moet je flink met de ducktape aan de slag en dat ziet ook niet uit.

Bijdrager
    Schipperenzot

Ik zou echt wel oppassen, de plastic van de speakers van mijn set komt los.
    Het is echt fragiel! Kan je er ’s nacht niets over-of voor plaatsen?

Ik vrees dat je het zal beschadigen…

Telkens uit het stopcontact halen lijkt me op lange termijn ook niet zo gezond voor de set.

Veel succes!

Bijdrager
    celie

De volumeknop indrukken (van de sub) et voilà
    maar waarschijnlijk heb ik het nieuwere type
    of schakelaar met drukknoppie op de 220 kabel monteren

Bijdrager
    Pieterr

Denize: de stekker gewoon in zo’n stekkerdoos steken die je uit kan zetten!
    MichMich: Oplossing van “Denize” lijkt me beter….
    celie: of schakelaar met drukknoppie op de 220 kabel monteren

Pieterr: gebruik de tip van deze mensen. (Kost 2 euro zo’n stekker. En spaart stroom)

Inactief
    Anoniem

Nou mensen, het is gelukt. Zoals gezegd heb ik de dopjes uit de pootjes gehaald. Wanneer je dit doet moet je voorzichtig te werk gaan, maar dan is het best te doen. Ik heb de plastic dopjes met een mesje omhoog gewipt. Vervolgens de schroeven losgedraaid. Tape over de LED-lamp geplakt en vervolgens de boel weer dicht gedaan. Ziet er prima uit zo, en het blauwe licht is verdwenen 8)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.