16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    madcat

harman Kardon 137 + iMac optical = geen geluid??

Hallo,

Ik heb vandaag een harman kardon 137 gekocht en helemaal blij, wilde ik deze aansluiten op mijn iMac 24″ alu (uit nov 2007)
    Deze heb ik netjes aangesloten via een optische kabel in de headphone naar de optical 1 in de receiver.

Echter als ik bijvoorbeeld video selecteer en dan digital -> optical 1, dan gaat deze even knipperen en gaat de instelling weer terug naar analogue. het rare is dat als er een gewone analoge stekker wordt ingedaan dan werkt het wel prima.

Weet iemand wat ik verkeerd doe? (ps: ja ik heb de bescherm hoesjes van de stekkertjes gehaald;) )
    in de geluids instellingen zie ik trouwens geen “Digital out” ofzo staan en ook zie ik geen rood licht uit de kabel komen.
    zou dit aan de instellingen of aan de kabel kunnen liggen?

Het rare is al helemaal dat als ik dezelfde stekker in mijn macmini doe, dat er wel licht uit de andere kant komt, zou dit een hardware defect kunnen zijn? of doe ik iets anders verkeerd?

Bijdrager
    iMous

Ik heb een Harman/Kardon 145 op mijn mini hangen via Optisch. In systeemvoorkeuren zegt ie hier wel digitaal uit. Misschien klopt het digitaal uit van je imac niet?

Bijdrager
    madcat

Kan je dat instellen dan, er valt niks te veranderen bij de systeemvoorkeuren. en doet net alsof er een “gewone jack” in zit.
    Wat zou er veranderd moeten worden?

Bijdrager
    iMous

Zo ziet het er bij mij uit:

Bijdrager
    Superdaantje

Ik heb zelf de H/K 247 op me Mini en werkt Super…

In systeemvoorkeuren kun je alleen switchen als je meerdere ingangen/uitgangen gebruikt. (als ik het goed heb)
    Niet toevallig in de koptelefoon uitgang gedaan ?

Bijdrager
    iMous

Koptelefoonuitgang is de goeie;)

Bijdrager
    sypie

Inderdaad, die daar rechts van is voor een ingaande lijn, bijvoorbeeld een microfoon.

Bijdrager
    madcat

Tja dan is het helaas toch kapot, APR maandag maar eens bellen dan.

Bijdrager
    iMous
    ”madcat”

Tja dan is het helaas toch kapot, APR maandag maar eens bellen dan.

Het lijkt er wel op.. Bij mij was het ook gewoon Plug&Play zeg maar..

Bijdrager
    oegemeister

Weet iemand wat ik verkeerd doe? (ps: ja ik heb de bescherm hoesjes van de stekkertjes gehaald )
    in de geluids instellingen zie ik trouwens geen “Digital out” ofzo staan en ook zie ik geen rood licht uit de kabel komen.
    zou dit aan de instellingen of aan de kabel kunnen liggen?

Het rare is al helemaal dat als ik dezelfde stekker in mijn macmini doe, dat er wel licht uit de andere kant komt, zou dit een hardware defect kunnen zijn? of doe ik iets anders verkeerd?

Wat bedoel je met de laatste alinea?

gr Sjoerd

Bijdrager
    madcat

Achter de headphone uitgang zit een led die rood is, als alles werkt komt aan de andere kant van de glasvezel ditzelfde licht.
    Bij de Macmini werkt dit dus wel maar bij de iMac niet, maar dat ledje is gewoon kapot. Vandaag bel ik even de APR.

Bijdrager
    iMous

Hou ons op de hoogte of het werkt!

Bijdrager
    madcat

Ik breng hem zaterdag even naar de apple shop in deventer, dan kijken ze of ze het ter plekke kunnen verhelpen zo niet, dan ben ik het even kwijt.

Bijdrager
    Superdaantje

Suc6 zaterdag :apple:

Bijdrager
    iMous

Is dit nog opgelost voor je madcat?

Bijdrager
    madcat

Oh ja sorry, er was iets niet goed van fabriek af, ze hebben een kaartje ofzo verwisseld en nu is het prima.
    een hardware matige fout dus, prima service bij macsinside deventer:)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.