30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmaniak

hardware + windows + krassen

Hallo allemaal,

Op mijn iMac intel core 2 duo staat windows xp, geen OSX, echter zou ik graag willen dat windows xp al mijn hardware herkent.

Welke mogelijkheden heb ik?

Overigens heb ik nog een vraag: het scherm van de iMac bezit onverhoopt twee kleine krasjes op het scherm na een valpartij. Wat zijn de mogelijkheden om deze weg te (laten) halen? Wordt het scherm voorafgegaan door een beschermlaag (plastic)?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    ivan92

Volledige ondersteuning voor windows XP via bootcamp is er (nog) niet. welke onderdelen worden er niet herkent? En waarom gebruik je OS X niet?

Bijdrager
    Ben271185

En waarom gebruik je OS X niet?

Dat vraag ik me nu ook af. En een valpartij?

Bijdrager
    Macmaniak

Ik gebruik OSX niet vanwege zakelijke redenen. Echter kan ik windows niet volledig gebruiken omdat hardware onderdelen niet worden hekend.

Waar zijn de drivers te verkrijgen die normaliter in de eerste fasen van bootcamp kunnen worden gebrand?

De valpartij is ontstaan naar een slecht bureau (in elkaar gezakt).

Bijdrager
    Nikita

Als je volledige ondersteuning wilt, ben je beter af met een Windows computer lijkt me… Een Mac is toch vooral voor OSX gemaakt tenslotte.

Bijdrager
    Macmaniak

Bedankt allemaal,

zou iemand toch zo vriendelijk willen zijn de drivers die in boot camp worden gegenereerd (cd met mac drivers voor windows), beschikbaar te stellen?

Bijdrager
    jim.leeuwenakker
    ”Nikita”

Als je volledige ondersteuning wilt, ben je beter af met een Windows computer lijkt me… Een Mac is toch vooral voor OSX gemaakt tenslotte.

Welk gedeelte van deze post begrijp je niet?

Moderator
    unSOUND

Als je nu reeds Windows draait, heb je ook die CD niet meer nodig, of wel soms ? Bovendien houdt niemand je tegen om je OS X partitie op te starten en zelf zo’n CD-tje te branden.

Bijdrager
    Macmaniak

Ik begrijp de post wel, echter kan ik weinig met het advies. Ben zelf tevens gebruiker van OSX maar de iMac is uitsluitend bedoeld voor windows xp.

Omdat windows xp zonder de nodige drivers niet goed werkt (geen herkenning van wireless adapter, iSight e.d.) heb ik een aantal maal geprobeerd om deze drivers van iemand anders te krijgen.

Ik had het zelf gedaan als ik via boot camp werkte, dan had ik immers de driver cd kunnen branden. Een machine met OSX is nu niet in gebruik dus ben ik toegewezen op anderen.

Daarvoor graag jullie hulp; waar haal ik de drivers voor windows zodat al mijn apple hardware (iMac intel core 2 duo) kan worden gebruikt.

Nogmaals mijn dank!

Bijdrager
    Nikita

Als je Boot Camp download vanaf de site van Apple kan je onder OSX gewoon in het programma kijken (rechtsklik > Toon pakketinhoud), daar ergens moet een DMG staan met de drivers.
    Brandt die vervolgens op een CD en je kan gaan. Drivers zijn wel een paar honderd MB dus ik weet niet hoeveel mensen zin hebben om die dingen ergens online te zetten, zeker niet omdat Boot Camp zelf ook gewoon op de site van Apple staat. Bovendien zou je dan alsnog een DMG krijgen, en die kan je in Windows niet openen…

Bijdrager
    Macmaniak

dus ik heb OSX nodig om de apple windows support drivers te verkrijgen?

Bijdrager
    migel

lolllll

Bijdrager
    Mr Macintosh
    ”migel”

hallooooooo je heb een boot camp asistente in het mapje hulpprograma’s

En hoe wil hij dat doen als hij geen OSX heeft?

Bijdrager
    Nikita
    ”Macmaniak”

dus ik heb OSX nodig om de apple windows support drivers te verkrijgen?

Boot Camp is ook bedoelt om Windows naast OSX te draaien. Bovendien, heb je geen drivers CD gebrand nadat je Boot Camp had geïnstalleerd in OSX, of ben je gelijk klakkeloos XP op dat ding geen installeren…?

En ja, de Boot Camp Assistent is een OSX programma, dus je hebt OSX nodig om het te openen (lijkt me logisch, het is niet gemaakt door Microsoft…).

”Mr
    ”migel”

hallooooooo je heb een boot camp asistente in het mapje hulpprograma’s

En hoe wil hij dat doen als hij geen OSX heeft?

Op de één of andere manier een extra partitie aanmaken en daar weer OSX op installeren. Ik neem aan dat ‘ie nog wel de OSX Installatie DVDs heeft van z’n iMac…

Moderator
    unSOUND

Het komt er dus op neer dat omdat meneer uit principe geen OS X
    op zijn iMac wil installeren, wij nu een driver-CD voor meneer moeten regelen…

Bijdrager
    ivan92
    ”unSOUND”

Het komt er dus op neer dat omdat meneer uit principe geen OS X
    op zijn iMac wil installeren, wij nu een driver-CD voor meneer moeten regelen…

dat kun je uit de vorige posts van meneer wel opmaken ja

Bijdrager
    tommy666

zoek is naar norton partitionmagic 8.0,maak daarmee een extra partitie aan,en zet er dan terug Mac OS X op,een andere manier zie ik niet.

Bijdrager
    migel

lolllll

Bijdrager
    Stro
    ”Macmaniak”

Ik gebruik OSX niet vanwege zakelijke redenen.

Het lampje gaat nog net niet uit, na het lezen van alle reacties…

Desondanks; wellicht heb je hier iets aan.

Bijdrager
    Macmaniak

Nee nee, geen sprake van!
    Ik ga jullie zeker niet belasten met een principe kwestie.

Ik bezit op dit moment geen OSX, heb alleen windows geinstalleerd, anders installeerde ik logischerwijs eerst OSX vervolgens Bootcamp en was het gedaan.

Spijtig genoeg heb ik die mogelijkheid niet.

Ik bedankt u allen ondanks de onoplosbaarheid.

Bijdrager
    Nikita

Maar waarom heb je OSX er niet op laten staan…? Lijkt me niet logisch dat je 250 GB alleen voor Windows nodig hebt, zeker bij “zakelijke toepassingen”.

Bijdrager
    Stro
    ”Macmaniak”

Ik bedankt u allen ondanks de onoplosbaarheid.

Ik zou toch nog eens iets beter mijn eerste reactie lezen…

Moderator
    unSOUND
    ”Macmaniak”

Ik bezit op dit moment geen OSX

Dat krijg je bij je iMac, hoe kun je die dan niet hebben ?

Bijdrager
    jim.leeuwenakker

Echt een vaag verhaal dit. Een iMac zonder install cd’s of een OSX installatie op de iMac?

Bijdrager
    migel

lolllll

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, een 3e hands Intel Core 2 Duo-tje zonder spullen erbij.
    Die staan i.d.d. volop op Marktplaats.

:wink:

Bijdrager
    sNiels

Briljant verhaal! Een iMac Intel Core duo 2 hebben daar XP op installeren. Geen OSX hebben maar jezelf wel MacManiac noemen…:D

Bijdrager
    Brent146

[fluister][size=9:2d3105ec3f]Misschien is hij niet niet helemaal legaal aan die iMac geraakt.[/size:2d3105ec3f][/fluister]

Bijdrager
    Macbooker
    ”sNiels”

Briljant verhaal! Een iMac Intel Core duo 2 hebben daar XP op installeren. Geen OSX hebben maar jezelf wel MacManiac noemen…:D

Komt mijninziens wel een beetje over als iemand die wil ‘patsen’ met een mac en er gewoon gewindhoos op draait, beetje kansloos.

En TS,

waarom verwacht je van anderen dat zij jou probleem gaat oplossen??

Een Mac is niet voor XP gemaakt, maar voor MacOSX. En met bootcamp is nog geen 100% ondersteuning etc.

Wil je toch eigenwijs doen en op de blaren gaan zitten(oftwel XP als primair besturingssysteem op je Mac installeren) val ons daar dan niet mee lastig, en verwacht vooral niet op enige hulp….

Prettige avond verder

Bijdrager
    migel

lolllll

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.