7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    iDude

hardware test/diagnostic info

hoi
    ik hoop dat iemand me kan helpen:

ik heb de laatste versie van osx. Ik wil graag een hardware test uitvoeren. Oa om het geheugen te controleren.
    Volgens deze link:
    https://support.apple.com/en-us/HT201255
    moet ik dus de D-toets (of apple-D) ingedrukt houden tijdens het opstarten. Als ik dit doe, dan gebeurt er helemaal niks (hij start gewoon op). IK heb het op allerlei momenten geprobeerd (voor, tijdens en na de gong), op zowel een imac als 2 macbooks. Allen draaien dus de laatste os. Ik doe dus iets fout?
    Kan iemand me helpen? Hoe kom ik in de hardware test, of diagnostic info modus?

dank!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Om welk jaar machines gaat het hier? Ik geloof dat je op Macs van voor 2011 (of 2012, dat weet ik niet zeker) nog nog eerst de grijze DVD erin moet stoppen om de hardware test te kunnen gebruiken.

Bijdrager
    essiw

^Klopt, ik had hetzelfde probleem bij een mac mini van 2009. Alleen deed de DVD-drive het niet, dus moest ik via een omweg een scriptje downloaden om vervolgens wel de test te kunnen uitvoeren (is misschien wel te vinden via google, is voor mij al een tijd geleden).

Bijdrager
    TheBigZ

Hier staan linkjes naar alle Apple Hardware Tests die te downloaden zijn bij Apple zelf.
    https://github.com/upekkha/AppleHardwareTest

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    iDude op 26 september 2015

moet ik dus de D-toets (of apple-D) ingedrukt houden tijdens het opstarten. Als ik dit doe, dan gebeurt er helemaal niks (hij start gewoon op). IK heb het op allerlei momenten geprobeerd (voor, tijdens en na de gong)

Die toetsen indrukken bij het opstarten is altijd een beetje proberen tot het lukt. Mijn advies is om hem in te drukken zodra je doorhebt dat de computer ook echt aanstaat, en hem ingedrukt te houden tot je óf het gewenste resultaat ziet, óf je bureaublad of inlogscherm in beeld ziet komen (in welk geval het mislukt is en je een nieuwe poging zult moeten ondernemen).

Bijdrager
    raymin

Ik heb zelf een MBP medio 2014 (retina 15″) daar doet ook geen enkele optie het;

D / options D / command D. Kan het komen omdat FileVault aanstaat?

de knoppen houdt ik ingedrukt tot deze vanzelf mijn wachtwoord vakje begint in te vullen ;-/

Bijdrager
    iDude

@the bigZ

Dank voor je antwoord. Je info klinkt logisch. Ik heb de downloads gedaan en gesintallerd volgens de info op die site. Ik heb ook zeker de goede types te pakken. Er gebeurt echter nog steeds niks (op 2 macbooks en imac). Ik weet niet helemaal zeker of ik de files goed op zijn plek heb gezet. Het zijn invisible files (ik heb het met de app pathfinder gedaan). IK heb nu de map .diagnostics in zijn geheel naar de map coreservices gesleept. Ik hoop dat dat goed is. Maar het werkt dus nog niet
    kun je me nog verder helpen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.