6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    staaf

hardware test/boot dvd beiden niet.

de situatie is als volgt:Gister wou mijn ibook 12″ niet meer aan. Ik dacht effe booten vanaf cd. Wil ie niet meer. Hardware test: wil ie ook niet. Ondertussen kreeg ik steeds drie harde piepen uit de ibook. Weet inmiddels dat dat iets met geheugen betekent (vraag: op het moederboard of het bijprikbare geheugen).

Toen via firewire target opgestart en toen kon ik de volumebevoegdheden en het volume herstellen.

Eind goed al goed? nee, want hij wil nog steeds niet opstarten vanaf de cd en ik kan ook geen hardware test doen.

heeft dit alles iets met het geheugen te maken?

Bijdrager
    Nikita

Tja… Je kan het bijgeprikte geheugen verwijderen om te kijken of ‘ie het dan wel doet. Als het het geheugen op het logic board is, ben je verder van huis. Hopelijk heb je dan nog garantie…

Bijdrager
    staaf

maar waarom kan ik niet de computer herstarten vanaf een cd of een hardware test doen.

Bijdrager
    Nikita
    ”staaf”

maar waarom kan ik niet de computer herstarten vanaf een cd of een hardware test doen.

Als je geheugen rot is of het Logic board is naar z’n grootje, kan ik me voorstellen dat ‘ie de DVD / CD ook niet herkend…

Bijdrager
    staaf

okay, maar hij doet het nu wel. zal morgen eens langs de winkel gaan…

Bijdrager
    Nikita
    ”staaf”

okay, maar hij doet het nu wel. zal morgen eens langs de winkel gaan…

Lijkt mij wel verstandig, straks wil ‘ie het helemaal niet meer doen. Wellicht is er nu nog wat te redden :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.