4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ququlequ

Hardware test werkt niet

Ik heb een probleem met mijn RAM geheugen. Deze wil ik graag even testen door de hardware test uit te voeren bij het opstarten. (D ingedrukt houden bij opstart) Maar dit werkt dus niet bij mijn MacBook Pro. Snap het niet echt waarom het niet werkt want laatst bij de AppleStore deed een medewerker precies het zelfde en toen werkte het wel. Heel raar.

Weet iemand misschien hoe ik wel een hardware test kan uitvoeren. Liefst zonder DVD want die heb ik nu even niet. Of een ander programma om te checken wat er mis is met mijn RAM?

Thanks

Bijdrager
    Yggdrasil

Welk probleem heb je met je RAM geheugen? Hoor je piepjes tijdens het opstarten? Druk je meteen op [D] voor je het grijze scherm krijgt?

Bijdrager
    ququlequ
    Bijdrager
    Maurits

Heb je een her-installatie van het systeem gedaan? Apple Hardware Test staat op de HD als je hem nieuw krijgt, maar wordt niet terug gezet bij her-installatie.
    En in de Apple Store doen ze misschien een netwerk gebaseerde test (ASD heet dat).
    Wil je graag AHT draaien: AHT staat op de originele installatie DVD, en voor nieuwere mac’s kan je het van internet recovery doen (option D met opstarten voor ondersteunde mac’s) zie ook http://support.apple.com/kb/HT1509

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.