5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    morris

hardware test geeft foutcode

Hallo ik heb op mijn mac osx een hardware test gedaan en deze geeft een foutcode.
    2NVD/1/4/ 0*6 (dat sterretje moet een keer teken zijn maar weet niet hoe ik dat moet doen).
    ik heb deze test gedaan omdat ik mijn mac ging pram zappen en nu niet meer wil opstarten.
    weet iemand misschien wat deze code betekent, dan kan ik het probleem misschien oplossen.

alvast bedankt

Bijdrager
    macpro

Ik heb even gegoogled en daar zit slechts 1 treffer bij.
    En die geeft slechts nieuws:
    http://www.computerhilfen.de/forum/index.php/topic,70155.0.html

Het zou kunnen betekenen dat je Video RAM defect is en dat dan het moederbord moet worden vervangen. Oftewel een echte hardware storing.
    Ben bang dat je ermee naar een reparateur moet gaan.

Bedenk dan wel dat er alternatieven zijn: je kunt het moederbord laten vervangen.
    Of je stuurt het moederbord op naar Daystar en laat je iMac meteen wat sneller maken.
    Zie ook CPU upgrade voor iMac G4 Flat Panel.
    Nadeel is wel dat je in beide gevallen veel geld uit moet geven om die Mac weer aan de praat te krijgen. En waarschijnlijk meer dan dat ‘ie op dit moment nog waard is.

Bijdrager
    morris

nou ben ik lekker mee, komt dit allemaal door dat pram zappen.

bedankt voor je uitleg

groetjes

Bijdrager
    macpro

Dat dit door PRAM zappen komt lijkt mij erg sterk. Het enige dat je daarmee doet is een stukje geheugen schoonmaken. Dat kan echt geen hardware storing tot gevolg hebben.
    Je bent dan de eerste bij mijn weten die daar het slachtoffer van is, terwijl het een techniek is die al meer dan 20 jaar bij de Mac wordt gebruikt.

Bijdrager
    Oppie

Had je niet gewoon in je andere topic kunnen blijven ?

Dat pram reseten lijkt er weinig mee te maken te hebben, er was namelijk al een probleem. Je hebt kernel panic’s, misschien van kapotte hardware, misschien van wat anders.
    Lees eens hier: What’s a “kernel panic”? (Mac OS X)

Toch nog iets gevonden, maar dat zal niet voor jou met een iMac gelden: Mac OS X: Computer won’t start up after resetting PRAM

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.