14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    eurofighter2

hardware problemen met Ibook G3

Sinds mei van dit jaar heb ik een Ibook. Sinds gisteren heb ik de eerste problemen met het apparaat. Het schermt begint de knipperen, allemaal strepen, hij loopt vast en er is niets anders meer te doen dan opnieuw op te starten. Ik heb het nu drie keer meegemaakt (1 keer gisteren en twee keer vandaag). De apple hardware test geeft geen enkel probleem!!! Dit is klaarblijkelijk niet een op zich zelf staand probleem, want op de Apple site forum heb ik er veel meer over gelezen. Daar zijn al zo’n 300 mensen met een soortgelijk probleem.

Zijn er hier ook mensen met het zelfde probleem???!!!!????

Groeten,
    Daniel

Bijdrager
    eurofighter2

Mijn berichtje was erg kort, want ik had hiervoor al eerder een soortgelijk bericht getypt, maar toen liep de Ibook vast :( dus toen kon ik opnieuw beginnen met typen. Maar het schijnt dus een serieus defect te zijn aan veel Ibook-en. Helaas, want verder is het een heel erg fijn apparaat, en ik had ook nog wel Panther net gekocht bij de winkel hier in Brussel, en wilde hem net gaan installeren. Dat durf ik dus nu niet meer te doen. Stel dat -ie vastloopt midden in een belangrijke installeer fase…

Ik heb juist voor de Apple gekozen vanwege het bedieningsgemak, maar dit euvel maakt het wel lastig om er fijn mee te werken. Zeker omdat ik pas sinds mei van dit jaar mijn Mac heb.

Oh ja, nog de link naar de Apple site
    http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.5999d237

Bijdrager
    tobiaslf

Ik zou als de wide weerga naar een service provider gaan… Na laten kijken…

Bijdrager
    klaasb

Mijn scherm is ook al eens kaduuk gegaan van mijn iBook.
    Viel nog binnen de garantie en is dus gratis opgelost.

Bijdrager
    PASCO

DE MIJNE IS NU OOK BINNEN VOOR HERSTELLING MAAR HIJ IS STEEDS NOG ONDER GARANTIE ,DUS WERKEN MET ENE VAN MIJN VIER OUDERE MACS ,WAAR VAN IK NOG NOOIT EEN PROBLEEM GEHAD HEB!!
    NA 12 JAREN NIET MIS?? :D

Bijdrager
    tijn22

[ot]
    @Pasco: Tip, schakel je caps lock uit, dit komt zo schreeuwerig over!;)
    [/ot]

De harddisk van mijn oude iBook (12″, 10gb) gaf soms problemen, en is zelfs gecrasht op het moment dat ik dat juist niet kon gebruiken (dat voelen ze aan denk ik).

Maar goed, die harddisk crashte dus, buiten de garantie en dat heeft me veel geld gekost om te laten repareren:cry: .

Bijdrager
    eurofighter2

Vandaag is -ie terug naar de winkel, om gerepareerd te worden. Het kan tot zo’n drie weken duren. :( Er moet eerst op een onderdeel gewacht worden. Hopelijk gaat het wat sneller….

Bijdrager
    Alfetta

Ik ben ooit gevallen met mijn ibook, deze was helemaal door de smak schots en scheef, het scherm had enkele dode pixels en na de val had ik ook het probleem met strepen in het scherm die soms kwamen opduiken. Na de reparatie (nieuw scherm en nieuwe behuizing (800 euro) nooit meer problemen gehad, viel natuurlijk niet onder de garantie bij mij! Inmiddels is mijn ibook 1,5 jaar oud en werkt hij sinds de reparatie al een jaar feilloos! Ik had de appleservice gebeld en ze hebben de ibook meteen bij mij thuis laten ophalen, een week later had ik hem keurig gerepareerd weer thuis!

Bijdrager
    eurofighter2

Ik heb mijn Ibook in de winkel gekocht, en hem daar ook weer naar toe teruggebracht. Ik hoop dat de post of de DHL vanuit de VS of waar het onderdeel dan ook vandaan moet komen snel is. Dan kan mijn computertje volgende week al weer klaar zijn… :|

En daarna hoop ik dat ik nooit meer problemen zal hebben…:roll:

Bijdrager
    lunapics

Mijn I-book wordt al 4 weken gerepareerd. Nieuw beeldscherm, en het 4e logic board is alweer besteld.
    Wat is nu het probeleem?
    De I-book gaat onmiddelijk in de slaapstand als je hem aanzet.
    Vervangen:(ook tijdelijk als test)
    logic board (3 x)
    kabels
    Batterijen
    hard disk
    cd rom
    toetsenbord
    beeldscherm
    Card srvices in de stress, ik in de stress. Het beestje is nu zo ongeveer 2 x geheel van onderdelen vernieuwd en piept er nog steeds tussenuit.
    Bij opstarten met sys 9 disk : in slaap
    Bij opstarten os 10 disk: snurk
    Weet iemand een oplossing??????
    Hartelijk dank

Bijdrager
    eurofighter2

Hij is eindelijk weer terug. Gelukkig viel de reparatie binnen mijn garantie. Bij de CAMI reparatie had ik anders bijna 1100 EUR voor het onderdeel moeten betalen plus 190 EUR voor de werkuren. Een ongelooflijk bedrag. En ik heb er nauwelijks vertrouwen in dat -ie lang zal blijven werken. Maar goed, we zullen wel zien. Nu eerst maar eens mijn ADSL internet weer aan de praat zien te krijgen nu hij onder OSX3 draait.

Bijdrager
    Ewout
    ”lunapics”

Card services in de stress, ik in de stress. Het beestje is nu zo ongeveer 2 x geheel van onderdelen vernieuwd en piept er nog steeds tussenuit.
    Bij opstarten met sys 9 disk : in slaap
    Bij opstarten os 10 disk: snurk
    Weet iemand een oplossing??????
    Hartelijk dank

Tuurlijk, gewoon een nieuw LCD plaatsen…. is in bestelling;-)
    We gaan door tot het bittere eind (and beyond).

Ewout

Bijdrager
    T Bone

Ik postte in het forum )iBook voor de 5e keer dood het volgende bericht:
    Ik vraag me af een iBook zo’n goede aankoop is. De mijne was in ieder geval de grootste miskoop van mijn leven. Binnen een jaar drie keer terug voor reparatie. Ik heb uiteindelijk een advocaat in de arm genomen.
    Ik postte over mijn ervaringen een lang en leerzaam verhaal in (tot op heden) twee afleveringen. Het is
    hier te lezen .
    Wanneer je even de moeite neemt om de links in het bericht te volgen zul je ontdekken dat ongelofelijk veel mensen problemen hebben met hun iBook en met Apple. Ze hebben allemaal hun machientje in minder dan een jaar tijd al minstens drie keer voor reparatie terug moeten sturen. De problemen beginnen als je de iBook oppakt, hij buigt dan een beetje en zo beschadigt de grafische chip. De oorzaken? een zwak moederbord tesamen met ontwerpfouten in de machine.

Windowsgebruikers kunnen, wanneer ze zo belazerd worden zonder onoverkomelijke problemen naar een andere hardware-leverancier overstappen. Wanneer je voor Apple hebt gekozen, zit je helaas vast aan Apple. Apple bezit een monopolie, niet tegenover andere producenten, maar tegenover z’n gebruikers. Je bent bij Apple gedwongen alles te slikken, tot en met woekerprijzen voor service en reparatie.
    Als je voor het Apple platform gekozen hebt kun niet meer zomaar naar een ander gaan als je ontevreden bent, want in dat geval kan je al je dure software bij het vuil zetten en zijn veel van je documenten verloren, omdat ze alleen te openen zijn onder MacOs (bijvoorbeeld je boekhouding, die in AppleWorks is gedaan[/url]

Bijdrager
    nma

Wanneer je even de moeite neemt om de links in het bericht te volgen zul je ontdekken dat ongelofelijk veel mensen problemen hebben met hun iBook en met Apple. Ze hebben allemaal hun machientje in minder dan een jaar tijd al minstens drie keer voor reparatie terug moeten sturen. De problemen beginnen als je de iBook oppakt, hij buigt dan een beetje en zo beschadigt de grafische chip. De oorzaken? een zwak moederbord tesamen met ontwerpfouten in de machine.

Dat er problemen zijn met de logic board van de iBook G3’s uit vroegere series blijkt wel uit het ‘extended repair program’ wat Apple heeft ingesteld. Zie hiervoor: http://www.apple.com/support/ibook/faq/

Echter, aangezien ontevreden gebruikers hun ontevredenheid doorgaans wel melden op forums (en vaak ook meerdere keren, zoals hier ook het geval is…..) maar tevreden gebruikers niet, geven forums net zomin een goed beeld van de werkelijkheid als de Apple site zelf. De waarheid zal wel in het midden liggen, en welke waarheid de gebruiker ervaart zal ook sterk afhangen van de gebruiker zelf. Goed, deze laatste opmerking moet ik afkloppen, maar zoals ook auto’s vaak problemen vertonen die het rijgedrag van de bezitter weerspiegelen, kennen computers ditzelfde probleem. Nog maar een keer afkloppen. :D

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.