5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    zebaz

Hardware probleem?

Mijn zwager heeft een G4 450 mHz PCI met eerst 2 hd’s. Een van 20 en een van 27 gb. We hadden nog een 10 gb liggen dus heb ik die onder de cd-rom ingebouwd. In het begin leek dat goed te gaan maar de laatste tijd vertoont de computer nogal eens kuren. De 27 gb is nu voor de tweede keer onvindbaar voor het systeem. Ook bij het opstarten doet hij soms vreemd.

de 20 gb staat op master, de 27 en de 10 gb op slave en de cd-rom stond/staat op master.

Ook ligt itunes er regelmatig uit. Maar of dat hier mee te maken heeft?

Kan dit niet of is er iets anders aan de hand. :oops:

Bijdrager
    aToMac

Als je vermoedt dat het een hardware probleem is, danis er maar een manier om erachter te komen waar het aan ligt. Dat is alles eruit halen, terug naar de standaard en dan 1 voor 1 er iets bij zetten en kijken of het blijft werken.

Wat een probleem zou kunnen zijn, is dat de voeding het misschien niet meer trekt, dus probeer een aantal combi’s en kijk hoelang het goed gaat.

Bijdrager
    Deckard

Mm soortgelijk probleem had ik ook een keer met een G4, waar zelfs nog een zip-drive in zat.
    Ik heb het opgelost door een pci-ata controller kaart te kopen, heb nu 4 hd’s erin zitten, en dat gaat prima.

Bijdrager
    ateazz

hey

ik zou 1 van de 2 slaves op cableselect zetten, het is maar ide poortje en die zijn van origine niet bedoelt voor zoveel apparaten.

greetzz

Bijdrager
    candykane

tja bij g3 b&w is het een bekend probleem en aan gezien een g4 een b&w met een bios update is
    ik zou ook gaan voor een nieuwe ide controller voordeel is dan ook snellere data verweriking aan gezien de huidige ide controller een oud model is. die controllers kosten maar een paar tientjes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.