4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    foyomind

Hardware opstelling voor coding

Bonjour!

Heb ben op zoek naar meningen en advies over de volgende situatie:

Over een tijd ga ik veel vanuit thuis werken voor eigen projecten etc.
    Als een apple fan heb ik thuis op m’n kantoor natuurlijk een mooie 27″ iMac staan waar ik heeeerlijk op kan werken.

Alleen 1 ding valt me een beetje tegen om daar op te doen; En dat is coding!

Naast veel grafisch werk ben ik ook veel bezig met het bouwen van websites waarvoor ik dan veel bezig ben met html javascript en de hele mikmak. Dan ook nog regelmatig actionsscript in flash.

Wat ik niet fijn vind, is dat het scherm zo groot is, waardoor ik als ik bijv. in dreamweaver bezig ben gewoon echt naar links aan het kijken ben om te coden.

Nu kan het misschien een kwestie van wennen zijn omdat ik het werk een 21″ gewent ben, maar daarop coden werkt echt ’n stukken fijner vind ik.

DUS, ik ben op zoek naar een oplossing.

Kan natuurlijk ook al m’n vensters gaan lopen verslepen dat ze recht voor m’n neus staan maar ik vind een vaste layout binnen de programma’s opzich wel fijn.

Ik zat misschien te denken aan een 2e kleinere ( 21inch) monitor aan de sluiten op m’n imac, waar ik dan op zou gaan coden. Ik heb ’n burostoel op wieltjes dus ik kan wel ’n stukje naar links of rechts rollen met m’n keyboard.

Ik zit ook te denken om daar anders misschien ’n kleine macbook voor aan te schaffen die ik puur daarvoor ga gebruiken.

Anyways; zijn er hier mensen die misschien met datzelfde zitten en daar een leuke oplossing voor hebben?

Bijdrager
    Oulad

Ik heb hetzelfde probleem met coden ik schrijf altijd de code met een ingezoomd scherm, ik vind het wel prettig.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je je stoel wilt gaan verzetten om recht voor een tweede scherm te kunnen zitten, kun je dan niet net zo goed maar één scherm blijven gebruiken en je stoel verzetten zodat je recht voor het venster zit waarmee je wilt werken?

Bijdrager
    iep

Je aanwennen om niet het volledige scherm te gebruiken maar juist een klein deel en je ook alleen daar op te focussen (bijv. kleiner Dreamweaver venster op een vaste plek op het scherm). Je kunt beter werken aan je ergonomie dan je voorstel waarbij je er eigenlijk omheen werkt. Het werken op een kleiner scherm geeft je namelijk dezelfde problemen alleen merk je dat minder goed op waardoor het lijkt dat je het probleem hebt opgelost. Vaak merk je op lange duur dan toch nog het e.e.a. maar valt het niet meer te plaatsen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.