2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    McMeller

Hardware-herkenning Parallels Desktop na slaapstand Mac

Goedenavond!

Wie-o-wie heeft ervaring met (en als het even kan een oplossing voor) het volgende?

Sinds jaar en dag draaien wij Windows binnen Parallels voor een boekhoud-programma. Daar ontkomen we niet aan.

De voor dit programma bestemde USB-apparatuur staat in de voorkeuren van Parallels toegewezen aan de virtuele computer, en dat werkt prima. Wel hebben we altijd al de ervaring gehad, dat we de USB-apparaten altijd even opnieuw moeten aansluiten zodra de virtuele computer opnieuw wordt opgestart. Op zich geen probleem, wel jammer dat het moet.

Sinds enige tijd, en dat zou wel eens sinds de installatie van El Capitan kunnen zijn, ervaren we helaas een probleem. Zodra de Mac in de slaapstand is geweest, worden de USB-apparaten niet goed waargenomen, met name de licentie-dongle van de software die we binnen Windows gebruiken. Het gevolg is dat het boekhoudprogramma crasht, we moeten de virtuele computer dan hardnekkig opnieuw opstarten. Inmiddels hebben we ontdekt, dat het probleem niet optreedt als we de USB-dongle even opnieuw plaatsen, voordat we het programma aanklikken.

Inmiddels heb ik een volledige herinstallatie gedaan van zowel Mac OS X, Parallels, Windows, en de benodigde software. Helemaal vers. Hierbij zijn we direct ge├╝pgraded naar Parallels 11 en Windows 10. Dit maakt geen verschil. Het lijkt dus normaal gedrag.

We hebben het probleem duidelijk kunnen isoleren. Er gaat overduidelijk iets mis bij de USB-herkenning nadat de Mac in de slaapstand is geweest.

Iemand een idee?

Bijdrager
    McMeller

Hoewel het topic niet erg in trek lijkt, deel ik het toch even voor de meelezers.

Dit had ik natuurlijk eerder kunnen doen, maar ik heb het probleem voorgelegd aan Parallels en zij lieten direct weten dat het probleem bekend is, inderdaad voorkomt sinds OS X 10.11 El Capitan, en een oplossing in de volgende update van Parallels Desktop zal worden opgenomen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.