10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    TangoSteph

Hardnekkig Malware virus eFax

Beste,

Enkele dagen geleden heb ik een mail binnen gekregen met een bijlage. In het onderwerp stond: You have a new eFax from 967-966-8497. Omdat ik dit een verdachte mail vond heb ik deze ongeopend verwijderd. Toch is hierdoor een Malware virus op mijn MacBook Air geraakt. Ik krijg nu geregeld de melding dat er een virus gedetecteerd wordt op mijn Mac. Als ik Avast een scan laat uitvoeren vind hij inderdaad een of meerdere besmettingen.

Ik heb al van alles geprobeerd om mijn Mac virus vrij te krijgen maar tot op heden is er nog niets gelukt. De melding komt steeds terug. Voor ik overga naar de drastische stap; volledige resetten van mijn MacBook Air wil ik hier nog eerst te raden gaan.

Is er iemand die alsnog kan laten weten hoe ik dat virus van mijn Mac krijg.

Dit is de melding die steeds weer verschijnt:

Dit is mijn Mac:

http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/0a5b77b0b935467b65ac8327c858fa3956ab8878_85129.jpg

Alvast bedankt voor de reactie,

TangoSteph

Bijdrager
    TangoSteph

Bijvoegsel: de tekst van Avast is in het Spaans omdat ik de taal nog niet heb aangepast…

Bijdrager
    GoeieDag

Alvast eraf halen, ben je ook van de melding af.

Bijdrager
    GoeieDag

Prullenmand in Mail wissen, dan is die mail (met bijlage) ook helemaal weg.

Bijdrager
    Shmoo

Kun je niets meer aan doen.. Je Mac is nu helemaal besmet en je zit gewoon vast. ^

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Mac in de prullenbak gooien.:evil:

Bijdrager
    KarelWillem

Haha…:)

Inderdaad gewoon die virusscanner eraf slingeren. Scheelt je een hoop problemen.

Bijdrager
    tarun

Heb je AdwareMedic al gedraaid?

Bijdrager
    Pier

Heb je ook al een keer geprobeerd om handmatig dat bestand weg te gooien?

Overigens geen paniek, Avast ziet dat er een virus in dat bestand zit, maar dat hoeft niet te betekenen dat je hele mac al verziekt is. Met bijna 100% zekerheid kan ik je zeggen dat het een windows virus/malware is, dat geen gevolgen voor je heeft.

Geblokkeerd
    Humain

negeren en Avast er af gooien.
    Ik heb dit soort dingen wekelijks in mijn mailbox als spam, af en toe zie ik het als ik clamxav draai.
    Altijd windowsvirussen:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.