8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    poembaa

Hardloop app tips en tricks

Ik heb sinds december een Apple Watch (Daarvoor een Pebble). En eigenlijk ben ik er helemaal niet blij mee. Maar joh, misschien ligt het wel aan mij, dus zoek ik goede tips. Ik heb bijvoorbeeld graag een hardloop app aan (of een wandelapp) als ik aan het bewegen ben. En fijn zou zijn als ik dat op de Watch kan gebruiken (starten, raadplegen en stoppen/opslaan).

* Runkeeper. Als ik die op de watch start heb ik wel tijd ed, maar geen kilometers. Apple Watch 5, die zou toch ook kilometers moeten doen? Als ik de app op de telefoon start heb ik wel alles, incl kilometers. Maar de app zegt regelmatig dat de activiteit klaar is (en slaat hem ook op) terwijl ik halverwege ben. Dus eigenlijk moet je de hele tijd in de gaten houden dat hij er niet mee stopt. Niet wat ik wil.
    Hij doet ook vaak halverwege dat de Apple Watch app er tussendoor komt met “ben je aan het hardlopen, zal ik buiten hardlopen starten?”. En of ik nou ja of nee kies, maakt eigenlijk niet uit. Ik ben nu geneigd om ja te zeggen, want dan worden de gegevens tenminste érgens gelogd.
    En hij doet vaak aan het eind dat ik op de watch zeg “finish” en dan blijft hij hangen op gepauzeerd. Dan moet de vraag komen met wil je opslaan of weggooien, maar die komt nooit. App lijkt niet open te staan als je via de zijknop de openstaande apps opzoekt (Want dan kill ik hem daar wel). Maar als je op je telefoon je Runkeeper pakt, dan zegt hij dat hij nog op de Watch bezig is.

* Strava. Die wil sowieso niet starten op de watch. Die registreert geen hartslag, dat vind ik jammer. En ook die stopt er regelmatig onderweg mee, dus ook die moet je in de gaten houden.

Nou kan ik dat horloge natuurlijk op “zwemmen” zetten, dan doet hij hopelijk niet per ongeluk de boel stoppen tijdens een activiteit (ik ben bang dat mijn mouw er langs gaat en dat dat ervoor zorgt dat hij stopt), maar dan kan ik hem alleen bekijken als ik hem optil en aantik met de crown. Das weer vreselijk onhandig tijdens het rennen.

Always on display heb ik uitgezet, want dan red ik het niet met de batterij.

Iemand nog handige tips, andere apps die wel goed werken? Want ik ben in staat om het ding te vermoorden:-)

Groetjes
    Suzanne

Bijdrager
    Truus

Kijk eens op de Apple Watch zelf, daar kun je gebruik maken van Workout en kiezen welk doel je wilt hebben. Die houdt alles bij, incl. hartslag en alles in km. zelfs de kaart wordt weergegeven. Ik gebruik deze altijd en je kunt later alle gegevens op je iPhone zien.

Bijdrager
    Brombeer

Want ik ben in staat om het ding te vermoorden:-)

Doen. Vergeet die techniek en luister gewoon weer eens naar je lijf. Net als vroeger. Dat is in dit geval misschien wel beter. Data die er niet zijn, kunnen ook niet door derden misbruikt worden.

Afstanden analyseer ik / meet ik achteraf op jog.fm en voor de hartslag hou ik gewoon de vinger tegen mijn hals. Pas als het als een bezetene blijft roffelen, is het zinvol even naar een arts te gaan, en als die je naar het ziekenhuis doorstuurt, neem dan vooral een dik boek mee.

Bijdrager
    MacSjon

<p class=”cite”>Truus op 23 januari 2020 om 13:29</p>
    Kijk eens op de Apple Watch zelf, daar kun je gebruik maken van Workout en kiezen welk doel je wilt hebben. Die houdt alles bij, incl. hartslag en alles in km. zelfs de kaart wordt weergegeven. Ik gebruik deze altijd en je kunt later alle gegevens op je iPhone zien.

En doet workout dan ook weer syncen met Runkeeper? Zo ja dan lijkt me probleem van TS opgelost. Moet Apple Watch alleen niet zelf beslissen om een activiteit zelf te stoppen…

Bijdrager
    McPim

MacSjon op 23 januari 2020 om 15:30
    Moet Apple Watch alleen niet zelf beslissen om een activiteit zelf te stoppen…

Als het goed is doet ie dat ook niet tenzij ‘Autom. hardlooppauzeaan staat. Je moet de activiteit altijd zelf stoppen, zie link 1. Apple adviseert de watch ‘snug but comfortable‘ te dragen zodat de sensoren goed contact blijven maken, misschien is dat het probleem geweest, zie link 2.

https://support.apple.com/nl-nl/HT210385

https://support.apple.com/nl-nl/HT204665

Bijdrager
    poembaa

Hoi,

Bedankt voor de reacties.

De workout app houdt wel gegevens bij, maar dan kun je bv niet zien wat je snelste tijd was. Bv als je een stukje heul hard ging. Dat kan in runkeeper of Strava beter. Idem voor je hartslag.

De workout app synct niet met Runkeeper of Strava. Tenminste, niet bij mij:-)

Ik heb pauzeer automatisch niet aan staan (maar goeie, ik wist niet dat die optie bestond!), en ik draag hem redelijk strak. Gaatje strakker is echt niet fijn, gaatje losser zorgt dat hij soms op de code schiet. Dus ik denk dat hij snug but comfortable is nu.

Groetjes

Suzanne

Bijdrager
    Marc

Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de Nike run club app, werkt op mijn Apple watch 3 heel stabiel en voldoet geloof ik aan al je eisen

Bijdrager
    MevalonicAcid

<p class=”cite”>poembaa op 23 januari 2020 om 08:10</p>
    * Runkeeper.

* Strava.

Ik heb ze alle 2 op de watch en gebruik ze regelmatig. Lopen-Wandelen-Voetbal(training). Lopen als een zonnetje en heb niet de problemen die jij meegeeft. De workout app synct niet met Runkeeper of Strava, maar wel met het ‘Health’ overzicht. Ik heb wel ondervonden dat de apple watch goed aangesloten dient gedragen te worden voor een hartslagregistratie tijdens de work-out.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.