6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    rapplew

Hardeschijven worden verwijderd slaapstand mac

Wie kan me helpen. Elke keer al mijn mac in de slaapstand gaat dan worden mijn hardeschijven verwijderd.

Wat doe ik verkeerd?

MacBook Pro 2017

Bijdrager
    tarmac58

Ik neem aan dat jij de diverse schijven op een “hubje” hebt aangesloten. kan het daar aan liggen, m.a.w. doet ie het ook bij een enkele schijf rechtstreeks op je mac?

Bijdrager
    rapplew

<p class=”cite”>tarmac58 op 4 april 2020 om 18:18</p>
    Ik neem aan dat jij de diverse schijven op een “hubje” hebt aangesloten. kan het daar aan liggen, m.a.w. doet ie het ook bij een enkele schijf rechtstreeks op je mac?

Heb. Via een hub (gevoed) deze aangesloten op de mac middels USB

Bijdrager
    Dick de Roos

Die berichten van het niet juist verwijderen van een schijf na de slaapstand komen regelmatig voor bij mij (iMac 27″).

Maar ook weer niet zo regelmatig.

En bij de ene schijf vaker dan de andere.

Ze staan wel allemaal op één-of meerdere hubs, maar vroeger had ik daar nooit last van.

Wel raar, maar de schijven schijnen er geen last van te hebben.

Het zal wel met de software (10.14.6) te maken hebben. 🧐

Bijdrager
    lord anubis

Bij mij ook. Wel of geen hub, wel of geen externe voeding, maakte niet uit. Enige wat ik kon bedenken was dat ik misschien te veel usb apparaten ( lees stroom afname van de iMac ) had aangesloten. Bij sommige OS versies meer of minder.

Ik heb daarom Thunderbolt kastjes gekocht om dit te vermijden, alle USB schijven op de Thunderbolt kast geen last van dit gedoe. Bepaalde data of b.v mijn afbeeldingen bibliotheek wilde ik gewoon goed hebben en niet onverwachts, de melding dat mijn photoLIb niet gevonden kan worden en dan misschienmijn te importeren foto’s kwijt ben. Of tijdens een flinke lading kopieren, kwa aantal of grootte.

Bijdrager
    MrBelloNLD

Of niet hele mac laten slapen….( beeldscherm welin sluimerstand)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.