5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sudden Access

Hardeschijven onzichtbaar

Ik heb twee oude Macjes gekregen. Een 8500 en een 8100. Nou wil ik de HD van de 8100 (10 GB) in de 8500 zetten, alleen na plaatsing ziet hij het orgineel niet meer (20 GB). (Note: op beide hardeschijven staat nog een os geinstalleerd).

Hoe krijg ik allebeide hardeschijven tegelijk op mijn bureaublad?

Hij draait nu op de hardeschijf van de 8100

Bijdrager
    Fried

Ik heb iets dergelijks gehad bij mijn nieuwe G5: ik kreeg een extra bestelde harde schijf wat later binnen, dus moest ik ‘m zelf installeren. Ik zag dat de schijf wel herkend werd door mijn computer, maar hij verscheen niet op mijn bureaublad.

Na lang zoeken was het nog simpel, ik heb de schijf met ‘schijfinstallatie’ geïnitialiseerd, en toen kwam-ie wel in beeld.

Misschien voor jou ook de oplossing?

Bijdrager
    rbroen

Staan de master/slave opties goed?

Bijdrager
    Sudden Access
    ”rbroen”

Staan de master/slave opties goed?

Hmm… ik meende ooit eens te horen dat dit alleen bij Windows machines van toepassing is… maar goed… hoe kan je dit checken? Want het lijkt me wel een logische oplossing… kan helaas nu niet kijken want ik zit op mijn werk

Bijdrager
    Stove Jebs

De 8100 en 8500 hebben SCSI HD’s. Bij het installeren van SCSI schijven moeten de in de Mac aanwezige schijven allebei een ander SCSI id hebben. Kijk op de site van de fabrikant van de harde schijf hoe je het id instelt (meestal dmv zogenaamde ‘jumpers’) “SCSI probe” is een handig programma voor meer informatie over je SCSI apparaten/HD’s:

http://www.adaptec.com/cgi-bin/license-download.pl

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.