7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    laurelien_

externe hardeschijven crashen [transcend storejet 1tb]

Wie kan mij de oorzaak vertellen want ik weet het niet meer.
    Mijn externe harde schijven (usb) werken fantastisch en dan….. crash!

USB poort werkt want een andere schijf werkt prima.
    Dit is al de zoveelste keer en ben het nu wel beu! Die dingen zijn niet echt duur maar dit is nummer 3 al.
    Eerste was een 750Gb Lacie en nu 2 keer de transcend storejet 1Tb (wat volgens de specs aan militaire eisen moet voldoen)

help mij please?

Bijdrager
    r.heijma

Wat is het verschil tussen degene die crashen en die heel blijven? Externe voeding of niet?

Sleutelbeheerder
    Night

Vallen de schijven onder garantie? Ik hoop van wel voor je anders wordt het een dure grap…

Is dit euvel bij slechts één USB poort of maakt dat niet uit?
    Hebben de schijven externe voeding of worden ze via de USB poort gevoed?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Over welke periode is dit gebeurd? Ik heb er al 5 zien crashen in ±6 jaar. Over de levensduur van een hd kun je discussiëren, maar het blijft een gok lijkt het wel. Ik heb een schijf die niet ouder dan 1 jaar werd, maar ik heb er ook één die de 6 jaar haalde…

Bijdrager
    laurelien_

het is een eHD met 2 usb aansluitingen en ik werk op een macbook (13-Inch half 2007, os10.7.5.). Zou het aan de usb-aansluiting van mijn macbook kunnen liggen? Het hele zooitje staat dag en nacht aan en met 1 usb. deze heb ik ongeveer 4 maanden

heb waarschijnlijk nog garantie op de laatste als ik de bon kan vinden. lacie had me al eentje toegezonden[wel zo aardig], helaas die ging ook binnen no time kaduuk. alle voorgaande schijven zijn met dubbele usb aansluitingen geweest en gingen tussen 5 en 8 maanden mee.

het lampje brandt nog wel en hij maakt kort een haper geluid, klinkt alsof hij vast loopt. Is er iets wat ik kan doen?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het kan wel eens voorkomen dat als je verschillende hd’s op één USB hub zet, er teveel ampère wordt getrokken waardoor de hd’s niet on-line komen of plotseling off-line gaan.
    Maar als je gewoon met de ingebouwde USB werkt met daarop maar een hd dan moet dat gewoon werken natuurlijk.

Staat de drive ook al zie je hem niet op de desktop nog wel in de lijst van schijfhulpprogramma?
    Zo ja, dan zijn ze ook nog bereikbaar met een recovery programma en is het probleem mogelijk softwarematig. Je zou dan via schijfhulpprogramma kunnen proberen er een schijfkopie van te maken en daarna de hd opnieuw formatteren. Via de schijfkopie kun je dan je data terugzetten.

Maar zie je de drive ook niet in de lijst van schijfhulpprogramma verschijnen dan is het probleem hardwarematig en ernstiger.
    Je hebt dan nog één kans om de drive alsnog even on-line te krijgen als je geluk hebt. Als er namelijk haarscheurtjes zijn ontstaan in de elektronica connecties dan helpt het wel eens om de drive 30 tot 60 minuten in de diepvries te zetten. Door de kou sluiten de scheurtjes en komt de drive on-line en kun je snel een kopie maken naar een andere drive. (Als de drive warm wordt komt het probleem immers weer terug).

Bijdrager
    wimjan

Ook eens geprobeert de usb schijf in een andere behuizing te doen?
    Ik had dit weekend ook zo’n grap, disk startte heel weifelend op en bij een derde keer deed hij niets meer….
    Toen maar snel een losse SSHD 2 TB gekocht en een losse usb behuizing, toen ik voor de grap de oude schijf in die behuizing stopte, werkte hij weer gewoon..
    Maar een nieuwe HD na 5 jaar geeft ook wel weer een veilig gevoel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.