14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    sam-105

hardeschijfupgrade macbookpro 13" 2011

hallo!

mijn macbookje zit bom vol! ik heb nu 250 gb waarvan 50 gb windows is.
    een colega rade mij deze schijf aan.
    ook kwam ik dezetegen,
    kunnen deze allebei? mijn voorkeur gaat natuurijk uit na de grootste.

ik heb een TM back-up, kan ik van daaruit al mijn bestanden op de nieuwe schijf zetten? met ingang van lino heb ik geen install disc meer,
    hoe moet ik het nu opossen?
    ook was ik opzoek naar een behuizing met fire wier 800 aansluiting voor mn ‘oude’ hardeschijf, ik heb niet echt een mooie kunnen vinden, wel een maar die was vrij prijzig.

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Bijdrager
    CeKa_

hoogte moest dacht ik 9,5 mm zijn, dus ik denk dat ze er in kunnen. maar niet op mijn woord geloven. beste is om bij een apple winkel te vragen

Bijdrager
    MacKevin11

@CeKa_
    Volgensmij 6,5mm, maar dat weet ik ook niet zeker…

@sam-105
    Het is slim om tijdens het back-uppen d.m.v. TimeMachine de schijf ‘BootCamp’ uit te zetten. (Als het goed is doet de Mac dat zelf al voor je). Dus wordt je Windows data NIET opgeslagen in de back-up.
    Al je data van de Mac (natuurlijk exclusief de door jou uitgesloten mappen) op de schijf ‘Macintosh HD’ worden wel opgenomen in de back-up en die kun je dus gewoon terug zetten.
    Ik zou dus alle files op de Windows schijf verplaatsen naar een extra partitie (aangezien je de TimeMachine Back-up schijf niet zo kunt veranderen, het is in ieder geval niet slim) of met een ander back up programma (eventueel onder windows) back uppen. Volgensmij neemt die alleen niet alle data van Windows mee (Mappen als Windows, System32 en het Register zullen niet opgenomen worden en die zijn zeker noodzakelijk).
    Ik zou dus gaan voor het simpele: kopieren, plakken.

Bijdrager
    MacKevin11

—-OMT Fail–
    –Dubbel post–

Bijdrager
    Mc55

Als je een MBP kan je tot een dikte van 12.5mm (ik zou voor deze gaan). Ik heb zelf CCC gebruikt toen ik een nieuwe hd in mijn MBP had geplaatst, werkt prima.

Bijdrager
    Afroman

Precies, sinds de unibody constructie kan je gewoon 12,5 mm in je Mac proppen.

En 6,6mm bestaat niet in laptopstandaarden.

Bijdrager
    sam-105

ja echt 12,5? is dat niet alleen voor 15″?

dat is wel mooi dan kan ik er dus 1 tb in proppen.

Bijdrager
    Mr Macintosh

Ga dan voor de nieuwe Samsung M8.

1TB, 2x 500GB platters en slechts 9,5mm!

Bijdrager
    Lauwrence

SSD? Duur, maar zo een groot verschil met een conventionele HDD!

Moderator
    unSOUND

Hij zoekt een schijf van 500 GB of meer, en jij adviseert een SSD ?! Betaal je ook even de helft van de 800 euro die hij dan minimaal kwijt is ?:lol:

Bijdrager
    iep

Een ssd koop je voor de snelheid, niet vanwege de opslagcapaciteit dus dat is in dit geval absoluut geen optie.

@MacKevin11: het is 9,5mm voor de schijf en 12,5mm voor de optical drive. Dit zijn standaard hoogtes overigens, het leeuwendeel van de schijven zal hier ook aan voldoen. Er zijn ook schijven van 12,5mm hoogte maar die zijn niet aan te raden omdat de plek waar ze in moeten niet zo erg hoog zijn en het wel erg krap wordt. Daardoor kun je warmte problemen krijgen en is de schijf ook minder goed beschermd. Als de bodemplaat iets ingedeukt wordt drukt dat al fors tegen de schijf aan wat je weer niet hebt bij een schijf van 9,5mm. Die eis is er dus niet voor niets!

Moderator
    unSOUND

Ik heb bij mijn 12,5 mm schijven nog zeker 2 a 3 mm ruimte over tussen de schijf en de case… Die schijven staan inmiddels al een paar maanden te draaien zonder problemen warm worden doen ze al helemaal niet. Ze zijn zelfs koeler dan de meeste 9 mm schijven die ik heb gehad.

Dat 9 mm een eis van Apple is, kom ik in mijn handleiding overigens nergens tegen… Is dat iets nieuws ?

Bijdrager
    Afroman
    sam-105 op 10 augustus 2011

ja echt 12,5? is dat niet alleen voor 15″?

dat is wel mooi dan kan ik er dus 1 tb in proppen.

Ook voor de 13 inch. Zoek maar op Google. Er zijn zat gasten die zeggen dat het niet past maar dat is bullshit. Je ziet op het forum ook talloze MacBook pro’s met een 1 Tb disk erin.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.