7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    f.zijlstra

Hardeschijf voor timemachine

Hi guys,

Ik zit te denken om een nieuwe hardeschijf te kopen. En het liefst 2 eigenlijk 1, voor puur backup en 1-tje voor puur massa-opslag voor bestanden enz. Nou zijn er zoveel hardeschijven op de markt. En ik dacht als ik nou een time capsule koop van 500 GB is deze het meest compatible met mac en zal wel het beste werken. Al hoe wel de lacie schijven ook allemaal de specificatie hebben dat ze timemachine voorbereid zijn ofzo….

Heeft iemand suggesties?

Bij de backup-schijf dacht ik aan ± 500 GB
    Bij de schijf-voor massa-opslag dacht ik aan ± 1 TB

Bijdrager
    michi_rishi

Vrijwel elke harde schijf is geschikt voor Timemachine.
    Ik heb goede ervaring met de schijven van Lacie en van Western Digital (Mybook serie).

Zelf zou ik wel kiezen voor een schijf met meerdere interfaces: FW400, FW800, USB2.0. Firewire werkt simpelweg het snelst. Oudere Macs hebben geen FW800. En de Macbook Air heeft alleen USB.

Ik heb er overigens ook twee in gebruik:
    500Gb (Mybook Pro) als handmatige backup van belangrijke bestanden (1x per maand) en voor een honderttal gedownloade films.
    1Tb (Mybook Studio edition) als backup voor Timemachine

Bijdrager
    Rolf

Heb net een Samsung schijf gekocht van 1Tb (120 Euri) voor jouw genoemde massa-opslag (iPhoto, iTunes, iMovie, EyeTV etc.) Als tweede interne schijf naast mijn 300Gb systeem en apps disk.

Daarnaast had ik al een 1Tb externe schijf van WD (zo’n Studio book geloof ik met FW800). Werkt feilloos allemaal. Duurt de eerste keer wel erg lang, maar nu lekker per uur updaten.

Was eerst bang dat ik intern teveel opslag (1.3Tb) had in vergelijk met externe TimeCapsule disk (1Tb), maar je moet gewoon genoeg dingen uitzetten die NIET gebackupped hoeven worden (die bijvoorbeeld op je Leopard DVD al staan)

Bijdrager
    J-P-H

Ik maak sinds kort gebruik van externe Lacie 320 mobiele schijven (2,5inch).
    Heerlijk werken zonder kabels en adapter voor voeding.
    En totaal geruisloos.

Maar hangt natuurlijk vooral van je behoefte aan capaciteit af.
    Voor mij is 320 gb afdoende.

Bijdrager
    P3t3r

Hola!,

Ja…, ook ik ben bezig met de zoektocht om een externe hdd als TimeMachine te gebruiken, liefst met ingebouwde FTP server zoals de LaCie Network Space = http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11089 kun je tenminste op afstand, via internet ook bij je bestanden.

Op http://www.appletje.nl/ vind ik wel een tool die een 3rd-party hdd als TimeMachine kan maken, maar mijn vraag blijft; werkt TimeCapsule dan feilloos op een dergelijke LaCie (NAS) met ingebouwde FTP server? Kan je 1 partitie als FTP server toegang blijven gebruiken en de andere als backup met TimeCapsule? Welke OMT’er heeft daar al goede ervaringen mee? Ik kan momenteel bij de MediaMarkt Arena hier in A’dam een 1TB kopen < 200 euro, maar dan nog is dat te duur als het niet compatible is…

O, ja…, ik wil hem aan mijn Orange Livebox hangen, ethernet aansluiting dus en via WiFi timecapsule er automatisch naar toe laten schrijven. (de 1e backup natuurlijk bedraad vanwege de lange backup tijdsduur).

P3t3r.

Bijdrager
    snoopnotthedog

Ik zit ook te denken aan een lacie netwerkschijf hangend aan mijn airport, oa als opslag voor timemachine. Nu heb ik nog een vraag, als ik daar dan bv weer een schijf aanhang, kan ik die dan en door mn mac benaderen en dezelfde partitie door mn pc, bv voor films, ituneslibrary, foto’s en dergelijke? Hoe te formatteren?

Bijdrager
    Pieterr

Ik ben zeer tevreden met mijn Synology Disk Station DS207+. Er is net een opvolger verschenen: Synology Disk Station DS209+. Deze NAS heeft twee schijven. Ik gebruik één schijf voor TimeMachine backups van twee Macs, en één schijf voor de iTunes Library en andere gedeelde bestanden. De Synology systemen komen met een uitgebreide lijst features (zie de links).

Als je geen netwerk oplossing zoekt, maar iets met een touwtje naar je Mac, zou ik gaan voor de Western Digital My Book Studio Edition II. Van alle (interface) markten thuis (USB, FW400, FW800, eSATA).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.