9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Freeek

Hardeschijf en Time Capsule vragen

Beste mensen,

Ik heb sinds een paar maanden een iMac, helemaal blij alleen onderhand heb ik wel wat vragen over Time Capsule, Bootcamp en externe harde schijven.

Ik zal even een lijstje maken:

Harde schijven en Time Capsule
    Welke harde schijf gebruiken jullie?
    NAS of gewoon een die niet op het netwerk kan?
    Ik vond deze wel mooi: link naar harde schijf Is deze een beetje goed?
    Zijn er nog dingen waarop ik moet letten?

Alvast bedankt,

Freek

Bijdrager
    Vinhelper

Eerst moeten we even weten wat je allemaal met de Time Capsule wilt doen.

En hoe groot is de harde schijf daarin? Hoeveel harde schijf-ruimte heb je nodig, of denk je nodig te hebben?

NAS lijkt me overbodig, aangezien je al gewoon een hele hoop externe harde schijven (via USB-hub bij meer dan 1 schijf) aan je Time Capsule kan hangen, en dan zijn het NAS-schijven. Voor de duidelijkheid, Apple noemt dit ”Airdisks”.

Dus geef eens een beetje meer uitleg over wat je precies wil, dan kunnen wij veel gerichter informatie en advies geven.:wink:

Bijdrager
    Freeek

Ik wil graag de harde schijf in de familie gebruiken. Even een stukje info, mijn familie gebruikt allemaal Windows behalve ik. Mijn moeder die de foto’s doet en op haar computer heeft, heeft een slechte laptop. Die laptop kan echt elk moment crashen of kapot gaan. Ikzelf wil de harde schijf gebruiken voor backups van mijn Mac aangezien mijn klanten het niet leuk zullen vinden als mijn mac crasht. Verder wil ik hem gebruiken voor films en belangrijke bestanden van school etc.

Ik wil graag iets van 1 tot 1,5 tb. Dat er genoeg ruimte is en dat backups redelijk groot mogen zijn. Verder heb ik niet echt wensen, alleen moet hij een beetje betaalbaar zijn.

Bijdrager
    Afroman

Een Time Capsule heeft een interne disk die je alleen voor Time Machine kan gebruiken wat back-ups betreft(In ieder geval kan je die volgens mij enkel vanaf een Apple machine benaderen)

Verder kan je er een harddisk aan prikken via USB en dan ziet iedereen hem in het netwerk. hebben wij hier ook. Windows/Mac, werkt prima.

Bijdrager
    Freeek

Afroman, dat weet ik. vroeg me alleen af wat beter is..

Bijdrager
    Freeek
    Bijdrager
    Pieterr

De interne schijf in de Time Capsule kun je wel degelijk ook gebruiken (voor bijvoorbeeld backups) vanaf Windows. Time Machine (backup programma van Apple) werkt alleen op OS X.

Bijdrager
    Freeek

Maar is die harde schijf in de link een beetje een goede? Wat raden jullie aan?

Bijdrager
    ronybear

hallo
    ik heb ook een vraagje:kan je een externe hd gebruiken voor time machine?
    ik heb problemen had met mijn imac,en apple denkt dat het van randapparaten komt bv externe harde schijf
    ik liet hem altijd aan gekoppeld aan mijn imac.
    Of hoe maak ik best en back up van mijn imac

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.