17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    lennardfa

Hardeschijf

Misschien is het wel een erg domme vraag maar ik heb er geen verstand van,

Kan de “seagate 320GB” (komt uit een hp) in een Macbook als Hardeschijf?

(Macbook white 2008) met een Toshiba schijf van 80GB

Bijdrager
    TheoKl

Er zijn geen domme vragen alleen mar domme mensen die niks vragen😄
    Als de harde schijf dezelfde aansluiting (ik neem aan SATA) heeft past het altijd tenzij het formaat van de ene b.v. 3.5″ is en de andere 2.5″ dan werkt het niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Zolang het SATA is (de aansluiting) past het er gewoon in.

In welke MacBook precies? Hoe oud?

Edit: sorry, stond er al. Ja, dat kan.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Let er wel op dat de harde schijf 9mm dik (of dunner) is. Schijven van 12,5mm passen niet.

Bijdrager
    lennardfa

okee, het past inderdaad!
    hij kwam uit een hp 635 die erg traag was.
    dus dacht dan zet ik deze in mijn macbook dan heb ik wat meer geheugen,
    alleen moet ik deze schijf eerst leeg zien te krijgen want er staat nu windows op.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Mac OS X DVD erin, C indrukken tijdens het aanzetten, taal kiezen en via het menu Hulpprogramma’s het Schijfhulpprogramma openen. Van daaruit kan je de harde schijf selecteren, het formaat selecteren (Mac OS X Extended (journaled)) en op ‘paritioneer’ of ‘wis’ klikken. Daarna het Schijfhulpprogramma sluiten en het Mac OS X installatieproces volgen. Zodra je dat hebt gedaan kan je OS X naar de nieuwste versie updaten (al zou ik op een ’08 MacBook op Snow Leopard blijven).

Bijdrager
    r.heijma

Als die toch open ligt waarom dan niet geheugen bijgestoken. Is het een plastic of alu Macbook.
    Ik heb een alu macbook begin 2009 met 8GB RAM en een 750GB HD WD Black en dat loopt prima op Yosemite.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ