5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Barca52

Harde schijf zit niet vol maar schijfhulpprogramma zegt van wel

Hallo,

Weet niet zeker of dit het juiste thread is, dus graag verplaatsen als dit niet het geval is!

Het volgende: Ik heb op mijn externe harde schijf van Toshiba (500GB) 2 partities, 1 is de Time Machine backup partitie, de andere is een Windows partitie. Nu zegt het schijfhulpprogramma dat de Time Machine partitie helemaal vol zit, terwijl ik de oudere backups daar handmatig heb verwijderd (zit daar de crux?) en als ik handmatig via ‘toon info’ de volumes bekijk kom ik op niet meer dan 150 gb uit, terwijl de capaciteit 450gb zou moeten zijn. Ik heb er tevens ook nog films en series à 200 gb opstaan, dus formatteren is niet echt de ideale oplossing.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    TheBigZ

Nooit zelf in je Time Machine backups gaan klooien.

Je kunt de Time Machine partitie wissen, en opnieuw beginnen met het maken van een Time Machine backup. En er voortaan vanaf blijven.:D

Bijdrager
    Barca52

Ik was er al bang voor:)

Dan de volgende vraag: ik hoef geen Time Machine partitie waar 300 gb aan backups op staan, dus dan zou ik graag een 3e partitie aanmaken voor de vrije ruimte zeg maar (films, series, etc.) Wat is raadzaam voor de grootte van Time Machine partitie?

Bijdrager
    TheBigZ

Als ik jou was zou ik het volgende doen: koop een _aparte_ schijf voor je Time Machine backups. 2TB schijven heb je al voor zo’n €70. En doe de rest van je opslag (films, Windows) op een _andere_ schijf. Zo voorkom je dat je backupschijf verkloot raakt door een actie voor een van die andere toepassingen.

http://tweakers.net/categorie/334/externe-harde-schijven/producten/

Bijdrager
    Barca52

Ga ik dat maar doen. Bedankt voor je hulp!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.