11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Meaculpa

Harde schijf zelf veranderen in alu macbook?

Ik vroeg mij af of je zelf de harde schijf kan veranderen in de nieuwe macbook?

Kan je er dan een harde schijf van 1tb indoen? aan welke condities moeten die harde schijven voldoen? Kunnen de harde schijven wel door de macbook gelezen worden?

Bijdrager
    brandfles

bestaat er een schijf van 1 tb die zo klein is dan?

Bijdrager
    speedster

als je het over de nieuwste versie hebt?

dan moet je onder op de macbook een klep er af halen dan kan je de baterij er uit halen en de HDD
    als goed zijn het nog de zelfde soort als in de oude macbook zat dus een 2.5′ sata disk de grootste versie die daar van zijn, zijn 500gb verder zijn er volgens mij niet veel dingen waar je aan moet denken je kan dan gwn een clean install er op doen

Bijdrager
    RobApple

http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/macbook?mco=7B72365E

Daar zie je staan:

Optie: harde schijf tot 320 GB of SSD-schijf tot 128 GB

Bijdrager
    speedster

dat zijn opties van apple zelf als je bij alternate.nl kijkt kan je daar ook nog 2.5” sata disk vinden van 500 gig alleen apple doet deze er gwn niet bij en dat zou ik zoiezo zo niet doen zelf doen is veel goedkoper

Bijdrager
    Volkie
    ”speedster”

dat zijn opties van apple zelf als je bij alternate.nl kijkt kan je daar ook nog 2.5” sata disk vinden van 500 gig alleen apple doet deze er gwn niet bij en dat zou ik zoiezo zo niet doen zelf doen is veel goedkoper

Niet in alle gevallen, soms is een upgrade naar bijvoorbeeld een snellere schijf dan standaard maar een paar tientjes duurder wat het weer aantrekkelijk maakt.

Bijdrager
    Aidovive

Je moet even letten op de dikte ook.

Bijdrager
    Meaculpa

Bestaat er ook een western digital 2.5 inch 500gb 16mb cache harddrive?

Ik kan die nergens op inet vinden

Bijdrager
    Sanjeev

check pagina 40 voor het vervangen van de HD in de Macbook ALU

http://manuals.info.apple.com/nl_NL/MacBook_Gebruikershandleiding_13inch_Aluminum_Late2008.pdf

Bijdrager
    Padje

Ik heb vorige week nog in mijn powerbook G4 een western digital van 500mb met 16mb cache gestoken. De PB is nog ata dus ik veornderstel dat in sata deze zeker te vinden zijn. Verder kan de site iFixit.com anders even googelen op ifixit wel van pas komen misschien

Succes

Bijdrager
    strigoi

Sommige 500GB hard disks zijn dikker dan andere, dus let op het formaat! Verder is de ene schijf ook weer iets sneller dan de ander. Maar in principe kan je rustig je schijf vervangen voor een andere. Succes! (ps volgens mij is 500GB de maximale grootte van een laptop harde schijf op dit moment)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.