16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Mathiz1983

harde schijf wordt niet herkend

Hallo,

Mijn externe hardeschijf wordt niet meer herkend door OSX. Als ik hem in mijn mijn windows laptop stop wordt hij wel herkend!

Wat zou ik kunnen doen zodat osx mijn extrerne hardschijft weer ziet?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Hansfree

Geef eens wat meer info, hoe is hij geformatteerd, firewire/USB, merk etc.

Bijdrager
    Mathiz1983

Merk: Packard bell store & save 3500 (500gb)
    geen idee hoe hij geformatteerd is maar hij heeft wel gewoon gewerkt op mijn macbook
    en werkt op een usb en netvoeding

Bijdrager
    Hansfree

Hmm dat is vreemd, kijk even bij disk utility naar hoe hij is geformatteerd. Hoe lang heb je gewacht?

Bijdrager
    Mathiz1983

Hij wordt zelfs niet herkent in de disk utility. ik weet niet hoelang hij dit al doet maar. de laatste keer dat ik hem gebruikt had was 2 maanden geleden. Eerst dacht ik dat hij gewoon kapot was maar windows herkend hem wel, en da’s vreemd!

Bijdrager
    Hansfree

Laat hem er even aanhangen soms duurt het even voor grote schijven uiteindelijk mounten vooral als ze voor de pc zijn geformatteerd. Als ie dan uiteindelijk (hoop ik) gemount wordt kan je kijken of er iets mis mee is.

Bijdrager
    Mathiz1983

hmm hij doet echt helemaal niets. Is er nog een programma die hem kan herkennen of zal ik deze schijf maar geven aan een windows gebruiker?

Bijdrager
    Hansfree

Hmm naja vaag dat hij het niet doet, doet je USB bus het wel :P

Bijdrager
    Hansfree

Je kunt ook even helpen, ik kan de oplossing tussen het vriendelijk bedoelde linkje van je ook niet vinden.

Bijdrager
    1234

Je kunt ook in een van de vriendelijk bedoelde linkjes doorvragen, dan wordt je eerder geholpen omdat mensen die reacties hebben geplaatst abonnee zijn op dat draadje en wellicht net wat meer inzicht hebben dan de toevallige passant.

Excuus, voor de oprekactie, had ik niet door.
    weet niet hoe ik dit wegkrijg.

Bijdrager
    Hansfree

Naja ik denk ook dat mensen naar nieuwe berichten kijken en vraag me af wat er meer effect heeft. Nu staat er ook geen draadje tussen waar dit makkelijk in past dus de TS staat in zijn recht naar mijn mening.

Bijdrager
    1234

Je bent tot nu toe de enige die de moeite deed om te kijken.
    Ik heb vandaag gewoon geen reet te doen op mijn werk…

Bijdrager
    Hansfree

Haha ken dat probleem ;). Naja mensen slaan ook snel een onderwerp over als ze het niet interessant genoeg vinden maar toch denk ik dat je met een nieuw topic meer mensen bereikt. Kan geen kwaad trouwens voor de TS om het probleem nog een keer in een oud topic te zetten.

Bijdrager
    1234

Als iedereen eerst aan de slag gaat in zo’n oud topic krijg je een soort stickie, dat is voor iedereen erg handig.

(TS komt thuis, ziet 15 replies op topic en denkt een oplossing te hebben):evil:

Bijdrager
    Hansfree

Daar heb je weer helemaal gelijk in!

Heh, sorry geen idee wat hier het probleem is :evil:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.