9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    frankie1313

harde schijf word niet herkend

hallo,

mijn nieuwe imac is net een paar uurtjes binnen
    nu probeer ik mijn externe harde schijf daar op aan te sluiten, en starte time machine.
    ik dacht mooi ook dat even goed zetten, drukte ik perongeluk op wis. toen trok ik snel de usb stekker eruit.
    als ik nu mn externe HD in mn pc of mac stop word hij niet meer herkend maar hij staat wel aan want het lampje brand.

wat moet ik nu doen? mn halve jeugdsentiment staat erop dus is echt k**te

Bijdrager
    roblovemac

2 dingen
    1 stekker er uit mac opnieuw opstarten pc en try again
    2 terug naar de winkel hun kunnen via een bedrijf mogelijk bestanden redden. dit word ook vaak gedaan bij een gecrashte hd

Bijdrager
    1984

Externe harde schijf wordt niet herkend via Time machine
    Maar ik denk dat je jouw titel beter kunt veranderen omdat je schrijft “drukte ik perongeluk op wis. toen trok ik snel de usb stekker eruit.”:o

Bijdrager
    frankie1313

hij word overigens wel herkend bij apparaat beheer…

Moderator
    Night

Je zult, door zo onzorgvuldig te werk te gaan, bepaalde voor het systeem van belang zijnde info op de disk beschadigd hebben.

2 Mogelijkheden:
    1) de schijf wissen en van voor af aan beginnen
    2) een programma zoals DiskWarrior of TechTool Pro laten proberen de schijf te repareren.

Bijdrager
    macpro

Zoals Night al aangeeft: DiskWarrior of TechTool Pro los laten op de schijf. Grote kans dat je directory structuur is gewist/beschadigd. Dat hoeft geen probleem te zijn, want de bestanden zelf staan dan wel nog op de schijf.
    De vraag is alleen of de directory structuur correct opnieuw kan worden opgebouwd.
    Ga verder geen dingen meer doen met deze schijf, want anders dan die programma’s.
    De kans dat je daarmee de data onherstelbaar verliest wordt steeds groter.

Bijdrager
    frankie1313

ook nog zoon programma voor windows?

Moderator
    Night

Vast wel, maar dáárvoor zit je hier op het verkeerde forum.

Bijdrager
    KR1275

Ik weet niet of je de mogelijkheid nog hebt…

Ik heb dit ook meegemaakt. En wissen lukte niet via Schijfhulpprogramma… althans.. niet onder OS-X.5 (niet op de G5 en niet op de MB), maar wel onder OS-X.4 (op G5)! Ik heb 4 op een externe drive staan, omdat ik nog wel eens OS9 programma’s draai.

Dus probeer via OS-X.4 de schijf te benaderen en de data te backuppen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.