9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    QuikCyborg

Harde Schijf Windows

Beste Maccers,

Nu heb ik een HardeSchijf van Lacie van een klasgenoot geleend om er wat op te zetten. Alleen kan ik er niks op zetten met mijn Mac. Ik heb dit probleem wel eens eerder gehad, en kon het verhelpen door een programma op mijn Mac te instaleren. Maar weet niet meer hoe dat heet en kan het nergens terug vinden. Kunnen jullie mij helpen ?

Alvast Bedank!

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    stijn23

Dat kan door Paragon ntfs te installeren.
    Mac OS X kan immers niet schrijven op een ntfs-geformateerde schijf.

Bijdrager
    QuikCyborg

Ik heb nu Paragon geïnstalleerd. Maar kan nog niks doen? Hoe kan dit ? Is het mogelijk dat het nooit zal lukken ?

Bijdrager
    stijn23

Als je herstart hebt zou er in je systeemvoorkeuren een icoon bij moeten komen. Daarin kan je dan paragon activeren voor de gewenste schijven.

Bijdrager
    QuikCyborg

Heb ik gedaan maar ik zie die schijf helemaal niet terwijl die wel op mijn beaurablad staat xD.

Bijdrager
    trabant

NTFS-rechten kunnen erg complex worden.
    Het makkelijkst is de botte bijl: Formatteer die schijf naar FAT32. Bestanden groter dan 4 GB moet je dan wel even in stukken hakken.
    Of je formatteert de schijf naar HFS+ en legt het probleem of hij het kan lezen bij de ontvanger neer. Die kan er dan weer met MacDrive op. Of met een echte computer. :P

Vergelijk van bestandssystemen.

Bijdrager
    Neptunus

Voor beiden is het gewoon het handigst om aan FAT-32 te beginnen.. Grote files werken dan inderdaad niet, maar dat is in 90% van de gevallen geen probleem.

Bijdrager
    Lauwrence

Als je toevallig Parallels Desktop hebt kun je ook schrijven naar de schijf.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.