6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

harde schijf vol

Na het legen van mijn prullenmand heb ik de lege ruimte mbv het schijfhulp programma de lege ruimte door nullen laten overschrijven. Omdat er waarschijnlijk een soort wisselbestand is aangemaakt liep de 140 Gb vrije ruimte terug tot 0kb waardoor de draaiende programma’s foutmeldingen gaven over ruimte gebrek.
    Na lang wachten en klikken op overslaan in de schijfhulp app geen zichtbare acties dus toch maar de app gesloten (hoefde niet geforceerd). Ook na herstart is de vrije ruimte nog steeds 0kb.
    Hoe maak ik de vrije ruimte weer beschikbaar?

Bijdrager
    Hansi2124

Ben je niet een groot bestand ook aan het downloaden (of het je dat afgebroken of zo)?

Bijdrager
    jebman

Nee, zie nu wel dat mijn prullenmand stijf vol zit met rare bestanden, wrsl de wisselbestanden. Nu ik de trash aan het legen ben is mijn vrije schijfruimte weer terug. Wel is mijn computernaam veranderd met een nummer er achter, wat dat te betekenen heeft?

Bijdrager
    Hansi2124

Waarschijnlijk heb je nog een Mac (of gehad) met dezelfde naamgeving?

Bijdrager
    jebman

Nee dat niet. Na een recente reparatie bij een APR (super drive vervangen) had ik ook al een hoger nummer achter mijn computernaam. Misschien een of ander schijfherstel gebeurd.
    Nu is prullenmand bijna 1,5 miljoen bestanden aan het verwijderen op de beveiligde manier want ze zijn allemaal beveiligd en dus niet op de snelle manier te wissen. Wordt een nachtje laten draaien…

Bijdrager
    Hansi2124

Maar dan heb je ook wat…;-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.