9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    AnneBeeker

Harde schijf vol

Ik heb nu ongeveer 5 maanden geleden een macbook air gekocht, geweldig en onwijs mooi ding! Het enige waar ik mee zit, is overigens iets wat ik zelf verkeerd heb gedaan, dat is dat er te weinig geheugen op zit. Maar 120 gb. Hiervoor had ik een macbook pro en deze kon ik al niet vlekkeloos overzetten naar de air wegens gebrek aan ruimte. Het gaat helemaal fout bij het downloaden van films, de harde schijf staat zo vol dat er na 1 film van 4 gb al problemen ontstaan. Hier heb ik ook een externe harde schijf voor moeten kopen van 1tb, gelukkig tegenwoordig niet zo duur meer.

Nu is mijn vraag niet volledig gerelateerd aan mijn eigen stupiditeit maar wel aan de flash drive; Er word, wanneer ik via over deze mac naar meer info naar opslag ga, aangegeven dat deze flash drive vol zit met 108gb aan back-ups, op zich al een mooi idee gezien er maar 120 op gaat. Ik heb hier omnidisksweeper voor gedownload en een aantal dingen verwijderd waarvan ik niet wist dat ik ze nog had, maar vooralsnog niks kunnen doen aan de 108 gb aan back-ups.

Zijn hier meer problemen mee? En of een antwoord op??

Bijdrager
    TheBigZ
    Inactief
    Anoniem

ik had dit ook een keer, ga eens naar je instellingen en dan naar time machine, als die op ‘aan’ staan moet je hem op ‘uit’ zetten

Bijdrager
    YoupLotgerink

Time Machine maakt (naar mijn weten) alleen back-ups op externe harde schijven en dergelijke dus is niet relevant voor het probleem van AnneBeeker.

Bijdrager
    Beech

Dat is dus niet correct, Lees dit eens.
    En hier informatie over de werking van TM.

Bijdrager
    tarun

Als je de info van je mappen opvraagt, hoeveel heb je dan volgens jou in gebruik? Als dat inderdaad veel is zou ik film op een externe harde schijf zetten.

Bijdrager
    AnneBeeker

Wensink; Je had gelijk, iedereen overigens! Wanneer ik in time-machine alles uitzet, wat ik nu ook ga doen via terminal, dat het nooit meer gebeurd! Dan geeft zowel “toon info” op de mac zowel “over deze mac” aan dat er ineens weer 42gb vrij is.

Het enige wat ik nog niet weet, is waarom de disc aangeeft dat er 80gb aan opslag vergeven was aan back-ups, terwijl er;
    – 30gb aan audio
    – 3gb aan films (staan nu allemaal op de externe hd)
    – 3gb aan foto’s
    -7 gb aan programma’s
    – 31 gb aan overig (god only knows wat dat betekent…)

Maar goed, mocht iemand hier een antwoord op hebben, hoe dat kan, graag! Ik ga in ieder geval via de terminal alles uitzetten! Bedankt iedereen!!

Groeten!

Bijdrager
    tarun
    AnneBeeker op 22 januari 2013

…Het enige wat ik nog niet weet, is waarom de disc aangeeft dat er 80gb aan opslag vergeven was aan back-ups, terwijl er …74gb aan data is. Maar goed, mocht iemand hier een antwoord op hebben, hoe dat kan, graag! Ik ga in ieder geval via de terminal alles uitzetten! Bedankt iedereen!!

Het antwoord daarop is dat TimeMachine ook versies bijhoudt. Dus als jij iets 2x bewaard worden beide versies bewaard.

Bijdrager
    Beech

Voorbeeld: als ik een film maak in iMovie en die publiceer (deel) in iTunes, dan wordt er ook een evengrote file in iTunes sharing gezet. Als ik die later verplaats naar de prullenbak en deze leeg blijkt dat de file nog wel in TM backup zit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.