10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Harde schijf schonen door dubbele muziek bestanden te wissen

Hallo ik heb een enorme collectie muziek van over de 10.000 bestanden.
    Je raad het al dit vreet ontzetten veel ruimte.

Aangezien ik van tijd tot tijd mijn muziek backups maakte is dit op den duur beetje chaotisch geworden.

Maar wat ik zoek is een programma die al mijn schijven kan afzoeken naar muziek bestanden en de dubbele kan wissen.
    Zodat ik weer netjes 1 muziek map kan maken met alles nummers erin. (dit vanwege ik een 1TB externe schijf heb gekocht).

Weet iemand hier een betrouwbare oplossing voor?

Bijdrager
    Mefait

Wat het eerst in me opkomt is om de alle nummers in iTunes te importeren. Dan op ‘Toon dubbele’ klikken onder ‘Archief’ om die vervolgens te verwijderen. Er is ongetwijfeld een andere manier maar dit is de enige die ik ken:)

Inactief
    Anoniem
    ”Mefait”

Wat het eerst in me opkomt is om de alle nummers in iTunes te importeren en dan de dubbele nummer tonen om die vervolgens te verwijderen. Er is ongetwijfeld een andere manier maar dit is de enige die ik ken:)

Dat lijkt mij geen doen aangezien iTunes de thuismap lokaal heeft staan.
    Mijn opstart schijf heeft niet zoveel ruimte.
    Ook al verwijs ik de map naar een externe schijf is iTunes hier niet te vertrouwen.

Verder is het probleem iTunes niet aangeeft wanneer er sprake is van een dubbele bestand dat is wel jammer dat had alles veel eenvoudiger gemaakt.

Bijdrager
    Mefait

Mm ik vind hier wel een handig script om dubbele bestanden uit iTunes te verwijderen. Maar dan moet je ze dus wel in iTunes hebben staan. Kun je niet een library maken op je externe schijf en daar dan alle muziek importeren?
    Ik vind zo snel niks om je harde schijf te doorzoeken op dubbele nummers helaas.

Inactief
    Anoniem

Ja maar dat gaat mij dus niet lukken dan heb ik wel een 2TB opstartschijf nodig …..

Ik ben momenteel bij Automator kijken
    tot nu toe heb ik een zoek opdracht ingesteld welke ik straks vervolgens wil weergeven om kijken of ook alle .m4p en .m4a erin komen te staan. (welke natuurlijk het belangrijkste zijn).

Verder zie ik nog een optie om dan de bestanden te verplaatsen naar een map met een vervang optie.
    Ik denk dat het hiermee misschien wel mogelijk word om een groot deel te automatiseren.

Moet zeggen geweldig programma Automator!

Inactief
    Anoniem
    ”defores”

Ja maar dat gaat mij dus niet lukken dan heb ik wel een 2TB opstartschijf nodig …..

Ik ben momenteel bij Automator kijken
    tot nu toe heb ik een zoek opdracht ingesteld welke ik straks vervolgens wil weergeven om kijken of ook alle .m4p en .m4a erin komen te staan. (welke natuurlijk het belangrijkste zijn).

Verder zie ik nog een optie om dan de bestanden te verplaatsen naar een map met een vervang optie.
    Ik denk dat het hiermee misschien wel mogelijk word om een groot deel te automatiseren.

Moet zeggen geweldig programma Automator!

Zo te zien gaat dit goed werken:D
    Gelukkig gaat verplaatsen van bestanden wat sneller dan kopiƫren en plakken:)

Bijdrager
    macpro

Even voor de duidelijkheid: je map met iTunes bestanden mag op een externe schijf staan. Dat hoeft echt niet de interne schijf te zijn.

Inactief
    Anoniem

Dat weet ik maar bij een bepaalde versie ging dat helemaal niet meer goed met iTunes en plaatste de boel weer doodleuk lokaal (deze bug was nog bekend).

De iTunes map mag van mij best lokaal staan zelf kan ik dan wel bepalen welke muziek ik erin stop.
    Het belangrijkste is ik een dergelijke backup heb zonder 100GB hoef te verspillen aan bestanden en alle tijd moet besteden aan het uitzoeken.

Momenteel draait de script en verplaatst alles naar mijn externe schijf.
    Verder hoef ik dan alleen nog te filteren op type bestanden en verdelen in 2 mappen.
    Waarvan 1 map aankopen moet zijn.

Bijdrager
    mowat

Aan Defores :

Ik zou het als volgt proberen:
    1.In iTunes voorkeuren/geavanceerd/kopieer bestanden naar iTunes bij toevoegen aan de bibliotheek afvinken.
    2.Dan via archief/voeg toe aan bibliotheek de muziekbestanden in de bibliotheek zetten (gezien je in 1. het kopieren afgevinkt hebt , wordt er volgens mij enkel een link gelegd naar de plaats waar je bestanden op die externe schijf staan)
    3.Weergave / toon dubbele , om de dubbele exemplaren te verwijderen.
    4.Nadien de itunes bibliotheek eventueel weer leegmaken (alhoewel dat niet nodig is en je bestanden blijven toch op de externe schijf staan)

Ik heb het bij mij zo gedaan en nooit problemen gehad.Eventueel een tweede mening over mijn oplossing afwachten.

m vr gr
    Mowat

Bijdrager
    Sumar

Ken het probleem :D Ik heb 50.000 tracks. Heb het opgelost door een iTunes bibliotheek op een lege schijf te zetten en vervolgens alles daarheen te pompen. Kost even tijd..

De dubbele nummers zijn makkelijk te herkennen in finder: zoek op 2.mp3 (of m4a, m4p) en je hebt ze. Wel even opletten dat ze echt dubbel zijn.. . Opzoeken in iTunes en daarin verwijderen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.