7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iTunes.Apple

Harde schijf Samsung

Hallo,

Ik heb wat films op me MacBook Pro staan die ik graag op me harde schijf wil zetten (wel van Samsung), maar als ik de films naar me harde schijf zet worden ze weer terug gezet in Finder. Hoe kan ik ze in me harde schijf verplaatsen?

Bedankt alvast voor het lezen.

Bijdrager
    GastonM

Je bedoelt dat de films ook op je MacBook blijven staan nadat je ze naar je harde schijf hebt gesleept? Naar mijn weten is in de Finder geen dergelijke knip-functie beschikbaar, zoals in Windows wel het geval is. Er zit dus niets anders op dan ze op je MacBook te verwijderen, direct nadat je ze hebt gekopieerd.

Bijdrager
    k-the-ripper

Bedoel je een ‘move’ in plaats van ‘copy’
    In dat geval gewoon film selecteren command toets indrukken en slepen naar je andere schijf.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heeft de schijf de juiste bestandsindeling? Het kan zijn dat de schijf nog in de fabrieksindeling van NTFS staat waarnaar OS X niet kan schrijven zonder hulpmiddelen. Als dit het geval is zal er in het Finder venster linksonder een klein slotje staan. Je kan de schijf via het Schijfhulpprogramma herformatteren naar ExFAT (Windows + Mac OS) of HFS+ (Mac OS).

En trouwens, je gebruikt nogal vaak me waar je eigelijk mijn zou moeten gebruiken. Let daar even op, het stoort namelijk nogal en is incorrect.

Bijdrager
    GoeieDag

Uberhaupt is van het hele verhaal geen chocola te maken.
    Je kunt gaan zelf gaan invullen wat TS bedoelt, maar het blijft gissen.

Bijdrager
    computer space

Tja, whatsappgeneratie is te lui om 4 letters te typen voor een belangrijk bezittelijk voornaamwoord. Dat is dus net slappe melkchocolade i.p.v. stevige zwarte.

Bijdrager
    TonE

Ik kan ME daar ook aan kapot ergeren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.